Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce + design???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminobrugere

E i færd med at opsætte en online shop (jeg er ikke færm mht. it). I denne sammenhæng har jeg oscommerce hvor jeg har opsat mit katalog, men dette program har jo ingen design templates? hvad gør jeg her skal jeg lave designet i et andet program eller hvordan og hvorledes?

Paa forhaand mange tak

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:59

dets03ab:

Kære Aminobrugere

E i færd med at opsætte en online shop (jeg er ikke færm mht. it). I denne sammenhæng har jeg oscommerce hvor jeg har opsat mit katalog, men dette program har jo ingen design templates? hvad gør jeg her skal jeg lave designet i et andet program eller hvordan og hvorledes?

Paa forhaand mange tak

Der er flere muligheder, du kan vælge at købe en template på www.templatemonster.com som så er tilpasset en oscommerce butik, så er der stadig lidt arbejde i at få det til at passe helt sammen, her kan man så f.eks. benytte et bureau som www.web-creation.dk til den del.

Ellers kan du gå selv igang, der findes blandt andet en contribution til oscommerce der hedder STS, den kan være en god hjælp til at komme videre med designet, men ja der er kun en vej, det er via først at designe et design i det program du nu bedst kan bruge, derefter skal designet klippes op og integreres direkte i koden på oscommerce - Du kan dog starte i stylesheet.css hvor mange af farver skrifttyper mm kan ændres.

Sidst men ikke mindst kan du vælge et bureau som os, hvor vi laver det hele, og du kun skal stå for at sælge, markedsføre mm.

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:17

Hej Martin

Tak for hjælpen. Jeg har hentet en oscommerce template, men kan hverken åbne eller redigere i denne. Jeg har uploadet zip filen til mit /www directory, men fatter ikke lige helt hvad jeg gør herfra :(.....nogen der har nogle gode raad?

På forhånd mange tak

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 13:28

dets03ab:

Hej Martin

Tak for hjælpen. Jeg har hentet en oscommerce template, men kan hverken åbne eller redigere i denne. Jeg har uploadet zip filen til mit /www directory, men fatter ikke lige helt hvad jeg gør herfra :(.....nogen der har nogle gode raad?

På forhånd mange tak

Det lyder ikke til du har den store erfaring hverken med html/php eller oscommerce, og så synes jeg det er bedst man får det lavet af fagfolk - Vælger du alligevel at lege videre med det så skal du først og fremmest pakke zipfilen ud på computeren. Selve designet vil sikkert ligge som PSD filer, hvilket er filer programmet Adobe Photoshop laver. Disse kan redigeres med dette program.

Hvis det er en template specielt rettet til oscommerce, vil der sikkert også ligge en helt shop i zipfilen, og denne uploader du så hvor du ønsker din shop og installere den fra ny, når dette er gjort skal du ind og tilpasse og ændre i de filer der nu driller.

Du kan få rigtig meget hjælp til oscommerce på www.openforum.dk

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:30

Hej

Du skal være opmærksom på, at OSCommerce i modsætning til mange standardløsninger (som Dandomain og Scannets) har uendelige tilpasningsmuligheder, men desværre kræver en vis indsigt i systemet for at lave modificeringer i funktionalitet og design.

Mit bedste råd er derfor at søge professionel hjælp :-) . Lav en kravspecifikation / designudkast og få et tilbud hos Martin eller andre der arbejder med OSCommerce tilpasning.

Blot et velment råd.

God vind!

/Thomas

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 20:33

Martin

Den der STS contribution, hvad kan den helt præcist..??

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:17

KomsiKomsa.dk:

Martin

Den der STS contribution, hvad kan den helt præcist..??

Sts er egentlig bare en nem måde at justere designet på i en oscommerce, dem der har programmeret dette addon/contribution har taget de forskellige funktioner i oscommerce, så som categorybox, content etc, og pakket dem ind i nogle fine variabler.

På den måde kan du lave en clean htmlside hvor du så indsætter $categorybox der hvor du ønsker kategoriboksen, og $searchbox hvor du ønsker søgefunktionen etc.

Det er dog ikke lige ud af landevejen, der er stadig meget modifciering der skal til før man får et perfekt resultat, men det hjælper et godt stykke af vejen.
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:27

Hej Vi kan hjælpe dig med at installeret det hele korrekt.

Det er vigtigt at du får lavet installationen inden 48 timer. Spå virker linket ikke længere. Vi tager 2000 kr. for at installere siden og sætte den op.

Vi kan klare billederne også for ca. 1500 kr.

Med venlig hilsen
Web-creation.dk

Christian Langhoff

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 13:01

Web-creation.dk:
Det er vigtigt at du får lavet installationen inden 48 timer.

Måske misforstår jeg, men hvorfor er dette nødvendigt?

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:12

Ah jeg forstod at han havde købt en template igennem templatemonster.com, her bliver linket deaktiveret efter 48 timer:)Surprise

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)