Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lotteri

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ejer et online tekst-baseret internetspil, som folk kan spille gratis, ligesom så mange andre online internetspil. Spiller har mulighed for at købe ekstra abillities i mit spil såsom styrke og intelligens for at rigtige penge, hvorved jeg har en given indkomst.

Mit spørgmål er, om det for mig i Danmark er tilladt at lave en form for "lotteri" på mit spil - Her tænker jeg på, at folk køber en lotteri-billet for 1 Euro (eller deromkring), og derved har mulighed for at vinde f.eks. 1000 extra liv i spillet i slutningen f en given periode. Mit spil spilles af folk i hele verden.

Tak for eventuelle svar,

Mathias 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:52

I første omgang syntes jeg du skal sige hvad spillet hedder og hvor man kan spille det.. lidt reklame for dig selv og spillet er tilladt. (jeg vil da gerne prøve det!!!). Eller kan du måske trække det op som en SMS konkurence, det er der mange der gør (ved bare ikke hvordan det er med udlandske SMS.

Hilsen

Markus 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:18

Prøv evt. at tage en snak med Spilmyndigheden. De er dem der kender svaret bedst (de ligger vidst under Told&Skat).

Når det så er sagt lader loven der skal beskytte vores allesammens elskede Spilmonopol Danske Spil defacto til at være sat ud af kraft, da sagen jo lige nu behandles af EU og med 99% sikkerhed fører til en sag ved EF-domstolen alle de "kloge" mener automatisk er tabt for Danmark. (ud over naturligvis lige den danske regering).

Det kan i øvrigt tilføjes at een af lovens hovedarkitekter fra Venstre (kan ikke lige huske navnet) er fedtet godt og grundigt ind i Danske Spil og Dansk Idrætsforbund der jo er hovedmodtager af tipsmidlerne... Talk about vennetjeneste ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Jeg tror ikke at det er lovligt, men jeg ville hive fat i SKAT de er hurtige til at svare.

Jeg undersøgte selv for et par år siden muligheden for at lave en konkurrence hvor brugerene kunne vinde en bil ved at betale 100 DKK og svare på et spørgsmål. Her fik jeg af vide at det ikke var lovligt da det ansås at det var et lotteri og det er kun Danske spil som har tilladelse til at drive lotteri i Danmark. Der er dog en undtagelse ved diverse velgørende organisationer.

Dog må man som firma gerne lave et lotteri i forbindelse med promovering af et produkt eks nu hvor Sunlolly udbyder en bil i et konkurrence, her er lotteri ikke deres hoved indtægt.

Jeg prøve at argumentere om at det ikke var lotteri jeg ville lave men et spil hvor man skulle svare på nogle spørgsmål og derved være et "skill game" Her sagde at jeg ikke må have det som hovedformål som firma i Danmark. Jeg fik en email fra dem og kan lige prøve at finde den når jeg kommer hjem fra arbejde og beskrive hvad de sagde helt præcist. Kan dog ikke love at jeg har den liggende mere ;)

Ellers kan du overveje at oprette firma i England, her er reglerne meget mere lemplige. Man må eks gerne lave en konkurrence hvor det drejer sig om at have evner inden for et eller andet eller svare på et spørgsmål som er let, men ikke så let at det kan forveksles med lotteri. Jeg skal nok lige kigge efter et link til de relevante spille myndigheder i UK og smide et link. Malta kunne måske også være en mulighed for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)