Har netop været på kunsthåndværkermarked : Næsgård i Grenå i bagende sol og 28-30 grader. Det var en fed oplevelse - markedstraditionen må ikke gå bort. Det er en god tradition flere steder rundt i landet - jeg har selv kendskab til Ovnhus i Nordvestsjælland - ligeledes et årligt kunsthåndværkermarked med keramik, håndlavede smykker og andre unika ting. (den kommende weekend) Sådanne markeder har en særlig autencitet over sig - i modsætning til markeder med salg af importerede varer som man ser flest af efterhånden når man rejser rundt. Kvinderne der kommer på sådan et marked har penge klar til impulskøb - og jeg lagde mærke til at flere af standene ikke havde priser på deres ting: de lod kunderne forelske sig i deres ting og gav dem først herefter prisen - en god salgsteknik for nogle. Vejret er en joker når der er marked - er det regn er det skidt - er der for megen sol er det også skidt - let vekslende sommervejr er det idéelle - men ellers er den hede sol at foretrække - især når der kan købes kold fadøl fra det lokale bryghus :-) Jeg har netop bemærket et marked i Ålborg: http://www.dok1.dk/ 30. august - 1. september det tror jeg er et besøg værd. |
Salg fra stand i solen
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)