Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En Software programmør der keder sig???

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes man skulle koble det element på, at denne "Reader" kan foreslå en nyhedshistorier - som den ud fra informationerne om én, tror man vil finde interessant.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra KBH
Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  VeloMount Skrevet kl. 14:58

Her er et scenarie, måske det forklare mere..

Jens arbejder med vindmøllevinger til offshore vindturbiner, han elsker fodbold og er fan af Manchester United, derudover er han lystfisker i sin fritid. Det er en mandag morgen på jobbet, Jens åbner sin computer klikker på ikonet i "Toolbar" på sin browser. Han føres ind på sitet hvor han hurtigt skriver sit password og logger ind på sin private nyhedsfeed side. Her har han selv kategoriseret og opdelt sine nyhedsfeeds i undermapper. Han klikker på den mappe/link han har kaldt "Fodbold", og føres til en underside med en liste med overskrifter og en lille brødtekst til de seneste nyheder.

Jens har kun valgt at modtage nyheder fra tre nyhedssider på internettet, indeholdende nøgleord som Manchester United, Premier league, Engelsk foodbold, og FA cup. Derfor modtager Jens kun nyheder indeholdende disse nøgle ord, han er nemlig ikke interesseret i nyheder om fodbold generelt. Under mappen som Jens har kaldt for "Arbejde" modtager han kun nyheder fra fem udvalgte hjemmesider og kun med nøgleordene vinger, turbine, Poxy77 EX (som evt. er det materiale Jens arbejder med). Således modtager Jens kun den information han ønsker og så når det gælder lystfiskeri!

Gav det mening ? :) 

Ved ikke om det netop det Google Reader gør, men så vidt jeg kan se lukker Google Reader så det kan ikke ha været særligt godt? 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:41

Du får svært ved at tjene penge på den ide. Så at få en programmør med, bare for hyggens skyld, tror jeg bliver svært.

Så snart man laver en økonomisk vinkel på sådan et site kommer man hurtigt i problemer. Prøv at søg på 'newsbooster sagen' fra nogle år tilbage, hvor nogle netop havde lavet en ide i den retning, hvor de også lavede en økonomisk vinkel på det. De blev sagsøgt af danske dagblade og tabte sagen (og var derefter tvunget til at lukke sitet).

Tilmeldt 22. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:59

Hej Jacob

Tænkte lige at jeg ville smide en kommentar til din ide. Ideen er faktisk ganske bæredygtig og adskillige virksomheder har en løsning kørende (Infopaq, Receiver, Moreover, m.f.), de er dog alle mest henvendt henvendt til erhvervsbrugere. Jeg ved at flere af spillerne inde for nyhedsovervågning planlægger at lancere light produkter henvendt til private, men ingen af dem står overfor at lancere noget lige med det samme sidste jeg tjekkede.

Der er to store udfordringer inde for området: Det juridiske og hardware.

Juraen inde for gengivelse af nyheder er kompliceret og går ofte medieovervågnings firmaer imod (se http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf;jsessionid=9ea7d2dc30dbfadcb59f74d6482eac52cbb95918f685.e34KaxiLc3qMb40Rch0SaxuLbNn0?text=&docid=72482&pageIndex=0&doclang=EN&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=2473696 som gør sig i gældende i hele EU)

Hardware kravet er stort, da du i princippet skal overvåge et meget stort antal sites, indeksere deres indhold i en søgemaskine og kunne svare på forespørgelser ret hurtigt.

Fra KBH
Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  VeloMount Skrevet kl. 21:26
Tak for din kommentar, det er virkelige gode og brugbare råd som vi kan gå videre med i projektet. Tak for det. Der er nogle store udfordringer kan jeg forstå, men vi arbejder videre :)
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)