Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktkataloger/brochurer hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Er i samarbejde med min allierede fotograf ved at udarbejde et produktkatalog, hvortil jeg synes, at vi mangler et ordenligt program.

Har i nogle forslag inden vi går videre? Indtil videre har vi lavet en skitse i publisher.

Har i i øvrigt forslag til billige trykkerier efterfølgende? Der skal kun trykkes ganske få omkring 100 i A5 tosidet tryk, fuldfarve og 8-12 sider

Tak på forhånd og god vind

Med venlig hilsen
Lars Horsbøl Sørensen
Http://tie-shoppen.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Du kan prøve at se på dette Dtp program  

Corel Draw 

Indesign 

Hvis du ikke har erfaring i Dtp arbejde, så vil mit råd til dig være, at få en med over som har prøvet Dtp arbejdet, da rigtig meget kan gå galt og du derved kommer til at bruge alt for meget tid på noget som udmønter sig i et dårligt resultat.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Corel Draw
Hvis layoutet er et typisk produktkatalog, er et tegneprogram ikke velegnet. Hertil vil man typisk bruge et sideombrydningsprogram som Indesign eller Quark XPress (Scribus kender jeg ikke).

Men ellers har du ret: Hvis Lars ikke har erfaring med disse programmer, er det halsløs gerning at kaste sig ud i det.

Til Lars: Før du gør noget som helst, så kontakt et/dit trykkeri. De vil næsten helt sikkert kunne tilbyde at (layoute og) ombryde dit katalog, hvis du leverer billeder og data. Data, som jeg formoder du har i struktureret form), kan de modtage i kommasepareret format, eller måske endda en databasefil, afhængigt af hvordan du lagrer dine data. De vil endvidere kunne oplyse om kravene til dit billedmateriale.

Offsettryk er vist overkill for så beskedent oplag, men i den nærmeste, større by (vel Ålborg for dit vedkommende), findes helt sikkert proffe kopicentre, der er perfekte i den slags opgaver og langt billigere, da forarbejdet og startomkostningerne for offset er relativt store.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Corel Draw har siden 2008 været et fuld funktionsdygtig Dtp program, man kan sige at Indesign og illustrator i et og samme program. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Corel Draw har siden 2008 været et fuld funktionsdygtig Dtp program, man kan sige at Indesign og illustrator i et og samme program.
Jeg har kun arbejdet til og med version 10, så om det skulle være blevet udvidet med sideombryudning siden da, ved jeg ikke. Det havde jeg bare ikke forestillet mig. Jeg beklager, hvis jeg har udtalt mig på et for spinkelt grundlag.

I det hele taget gik der vist lidt Kloge-Åge i den i aftes. Jeg tilføjede ganske vist det sidste afsnit om oplagets størrelse, men stadig uden at reflektere nærmere over det, som mit indlæg kommer vist til at fremstå for overkill i forhold til den beskrevne opgave.

Hvis det layout der er lavet nu i Publisher er tilfredsstillende, kan en eksport i PDF sikkert bruges at et kopicenter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)