Min bror og jeg vil starte vores egen webshop med salg af accessories, hovedsageligt smykker og solbriller. Vi har en række spørgsmål om, hvordan man registreret sin firma ( vis den skal registers, på nogle måder) altså skal man melde noget ud til skat, og hvordan får man sit CVR? Osv. Og må man købe, direkte hos en Kina hjemmeside, og så sælge det videre? Eller skal man have en aftale med firmaet? Et f.eks. På Kina side er - aypearl.com Eller er der nogle der ligger inde med et vare parti til engros. Eller nogle der er bosat eller har kontakter i lande som Viethnam da de vist er godt til at lave smykker af høj kvaliteten dernede? Håber der er nogle der vil hjælpe os med ar komme igang! Ps min bror har styr på webdesign så det bliver ikke noget problem! :-) |
Det gør i på virk.dk og i kan læse om BASIS FOR REGISTRERING AF VIRKSOMHEDMads1214:Vi har en række spørgsmål om, hvordan man registreret sin firma ( vis den skal registers, på nogle måder) altså skal man melde noget ud til skat, og hvordan får man sit CVR? Osv.
Mads1214:Og må man købe, direkte hos en Kina hjemmeside, og så sælge det videre? Eller skal man have en aftale med firmaet?
Det vil ud over registrering som virksomhed med moms kræve IMPORTREGISTRERING som I ser i linket. Som udgangspunkt må man sælge det man køber uden aftale, men der kan være enkle undtagelser. Generelt er det bare at købe og sælge - og være opmærksom på, at det ikke er kopivarer som andre har rettigheden til (typisk ex Iphone dele - rolex ure o.l.)
I kan også i min signatur se link til en masse andet om iværksætteri, forhold om skat for nystartede og et afsnit om hvad man lige skal tænke på hvis man vil være importør
vh