Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have tilladelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville spørgere jer andre selvstændige om man skal have en tilladelse for at sælge mobil udstyr
Som fx iPhone cover og andre ting

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke som sådan tilladelse. Man skal momsregistreres hvis man forventer at sælge for mere end 50.000 på 12 lbd måneder, ellers kan man komme af med moms af alt ens salg + tilsvarende bod. Læs evt MOMSREGISTRERINGSPLIGT 

Hvis du skal importere dem fra uden for EU skal du uanset beløb momsregistreres og IMPORTREGISTRERES som du kan læse

For at momsregistreres skal man starte virksomhed og få et CVR - læs om at STARTE VIRKSOMHED 

Når du kommer dertil, skal du sætte dig ind i regnskaber, moms osv for personlig virksomhed samt told og andet i forbindelse med importen

Du skal være opmærksom på at de covers o.l. du tænker på at importere og sælge er originale, da kopier vil kunne stoppes og blive destrueret i tolden og medføre erstatningskrav fra Apple når de ser uoriginale til salg - så enten originale (svære at få lov til) eller noget der klart ikke er kopier

Det bør også nævnes, at du ikke er først med tanke om import af iphone covers. der er masser af mindre der gør det + nogle rigtigt store at konkurrere med

vh

Tilmeldt 11. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:54

Jeg er for ung til at få et CVR da jeg ikke er 18. Men jeg har en ven er der 17 han laver mobiler og sælger covers. Så jeg ville også høre om man skal have tilladelse til at sælge covers og andre ting

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)