Momsfradrag flexleasing førstegangsydelse
Tilmeldt 18. Mar 11
Bobjoern
Skrevet
11-07-2013 kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Amino 'er
Jeg står overfor at skulle lave en flexleasing aftale på en firmabil.
Det er en større Audi, så ingen tvivl flexleasing er den billigste løsning, uanset svaret på dette spørgsmål.
Jeg kan dog ikke finde et entydigt svar på om man kan fradrage momsen på førstegangsydelsen 100%?
Jeg er klar over at man på de løbende ydelser kun kan fradrage ca. 1/3 af momsen, men førstegangsydelsen er jeg i tvivl om.
Svar
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Cef
Skrevet
11-07-2013 kl. 21:05
Svar
Momsfradrag afhænger af nummerplade typen og anvendelsen. Hvis den er udelukkende til personkørsel som fx. firmabilsbeskatning er der intet fradrag . Hvis den derimod er alene til erhvervsmæssig kørsel og gulplader, så er det fuldt.
Svar
Statsautoriseret revisor - København
Tilmeldt 4. May 08
yiippie
Skrevet
11-07-2013 kl. 21:35
Svar
Jeg hopper lige med på en lytter. Spændende emne . Flexleasing aftalen er det igennem dit eget selskab ?
Svar
Tilmeldt 18. Mar 11
Bobjoern
Skrevet
12-07-2013 kl. 10:20
Svar
Nej, det skal køres gennem en ekstern leverandør (X-leasing).
Det er en personbil der skal leases, på hvide plader.
Der er denne dom for 2006 - er der nogen der har brugt den i praksis (Den er lidt langhåret).
ttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1551484
Svar
Tilmeldt 9. Dec 10
kah
Skrevet
12-07-2013 kl. 14:12
Svar
Det ser ud til der momsfradrag på leasing ydelsen også den ekstraordinære som dog skal fordeles over leasingperioden, på hvidpladebiler.
Men som der står i de dokumenter fra skat som er vedhæftet er det kun en vis procentdel, du må finde ud af reg. afgiften, anskaffelsesprisen eller bruge 55% regel som der stå, det kan jo læses.
Svar
Tilmeldt 9. Dec 10
kah
Skrevet
13-07-2013 kl. 12:19
Svar
Jeg er klar over at man på de løbende ydelser kun kan fradrage ca. 1/3 af momsen
.
Den regel gælder ikke dig men kun pap.plader. Du kan fratrække momsen på ydelsen som ståt fra udlejeren. Husk intet fradrag på driften.
Svar
Tilmeldt 18. Mar 11
Bobjoern
Skrevet
16-07-2013 kl. 09:34
Svar
Selvfølgelig - ingen fradrag på driften, men kun en del af leasingydelsen :)
Svar