Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Import) Hjælp til Software licenser

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Jeg skal snart til at importere nogle software licenser fra udlandet. Tror det er udenfor eu, men har fundet nogle wholesale sider der sælger det jeg søger.

Spørgsmålet er bare, hvad er reglerne for told osv hvis jeg modtager varen elektronisk? Altså på mail? (Digitale vare)

Hvad kan risikoen være for at de måske kan være ulovlige? Har en mistanke om at de måske godt kunne være ulovlige men er der ikke en mulighed for at undersøge dette?

Håber at i kan hjælpe :)

Mvh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:40

Morten:
Jeg skal snart til at importere nogle software licenser fra udlandet. Tror det er udenfor eu, men har fundet nogle wholesale sider der sælger det jeg søger.

Spørgsmålet er bare, hvad er reglerne for told osv hvis jeg modtager varen elektronisk

Der er ikke told på elektroniske ydelser - men er det til videresalg skal der føres og angives importmoms

Morten:
Hvad kan risikoen være for at de måske kan være ulovlige? Har en mistanke om at de måske godt kunne være ulovlige men er der ikke en mulighed for at undersøge dette?

Når du tror det så er risikoen stor i sagens natur og rådet skal være at la vær - det er tyveri af andres arbejde og har man tilmed mistanke om, at det kunne være ulovligt, skal man la være. Alt kan jo trackes via IP osv, så jeg ville aldrig drømme om at importere software-licenser der kunne være ulovlige. Du kan jo bede grossisten om certifikat for at de er lovlige - eller høre dem du ved har de lovlige licenser ad. Sælger du ulovlige licenser videre tilmed, så kan det blive MEGET dyrt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 10:00

Hej John og tak for dit svar :)

Ang. De licenser jeg tror kunne være ulovlige har jeg set blive solgt i udlandet flere steder og har endda købt det hos en der har en lign shop som jeg ønsker at starte op.

Ved ikke om jeg skulle kontakte producenten først for at høre mere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Der sælges masser af ulovlige licenser og kopi varer og der stoppes mange og der er mange der slipper - så ren gambling. Vil du ikke ind i det, så kontakt producenten, jeg tror man langt lettere fanges af de som har rettigheden i lille danmark som er til at overskud, end i store lande - så jeg ville ikke sælge kopi software - den er oplagt til at ruinere dig

vh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 11:18

Ah okay :)
- jeg ønsker selvfølgelig ikke at sælge ulovlige/falske produkter så må nok finde en anden vare.

Tror at licens/software verdenen er lidt en gråzone fordi man ved jo aldrig om licenserne er kopier. Det ikke til at sige. Kan bare ikke se hvad jeg ellers kunne sælge digitalt

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 15:19

John? Ved du hvad importmomsen ligger på hvis licenserne er til vidersalg? Der er vel forskel på eu og udland?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22

Jeg tror godt man kan sikre sig software licenser er lovlige - man kan høre udstederen hvilke tegn der skal være, reg. koder osv så jeg tror den er til at løse hvis man vil, og kan finde de ægte - for ja - der er mange falske

Det er i det hele taget ikke let i en verden med kopier - det gælder også fysiske produkter - apple produkter osv - som jo tilmed kan gribes i tolde, men licenser har ofte advokater til at holde øje med fakes, da de i sagens natur er relativt nemme at kopiere, og det kan koste voldsomt dyrt. Men sikre sig, det kan man, det er bare at høre licens indehaveren Big Smile

vh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Skrevet kl. 19:48

Ja jeg vil tage kontakt til producenterne.

Det er faktisk digitale koder/licenser jeg ønsker at importere så kan slet ikke vide om det er kopi eller ej. De bliver leveret via email så det måske umulig fra min side at finde ud af om de er ægte eller ej da det bare er tal og bogstaver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Morten:
De bliver leveret via email så det måske umulig fra min side at finde ud af om de er ægte eller ej da det bare er tal og bogstaver

Kunne godt lyde piratagtigt - men for sjov var det da godt at høre hvad du kommer frem til når du hører fra producenterne

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:18

Morten:
Det er faktisk digitale koder/licenser jeg ønsker at importere så kan slet ikke vide om det er kopi eller ej. De bliver leveret via email så det måske umulig fra min side at finde ud af om de er ægte eller ej da det bare er tal og bogstaver

Hvilke Programmer er det til ?. Hvis det er Windows Programmer er de helt sikkert falske.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)