Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil det være at tage på marked? - og hvad skal man huske?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er

Jeg går lidt med det at have stande på markeder, messer osv. af forskellig art.

Produkterne jeg sælger passer godt i prisklassen, da det er butterflies, slips mv. fra 99-149 kroner.

Tror i det vil blive en succes at tage på markeder og messer med disse produkter - og hvad skal der til for at det kan blive en succes?

Hvilke praktiske ting skal man huske? Har I nogle ideer til, hvordan jeg kan sikre, at standen viser professionalisme, så man ikke fremstår som en almindelig kræmmer, men i stedet en virksomhed? Har Du forslag til 'dekorationen' af en stand - og bør man holde konkurrencer for at tiltrække besøgende/kunder?

Jeg håber, at I vil dele ALT den erfaring i overhovedet har lige fra specifikke forslag, 'huskelister', jeres foretrukne markeder/messer og priserne for disse osv.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Lars Horsbøl Sørensen
http://tie-shoppen.dk 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

vil sige at man skal gøre sig synlig... f.eks et gadeskilt vil altid være en god idé.

 jeg har været på markeder med Dansk Metal fagforeningen og det de brugte tid på var at være synlig så de ikke bliv opsugt af andre "kræmmerer"

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg følger lige lidt med her :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er der jo desværre ikke ret mange "Rigtige" kræmmere tilbage på de der markeder. Det meste er plastic gøgl, legetøj og hjemme broderede hagesmække.

Jeg tror jeg ville tænke noget over det, hvis slips og butterflys er det eneste du har med. En stand koster i omegnen af 3.000, alt afhængig af, hvillket et marked du tænker på...dertil kommer borde, telt og den slags, hvis det er et udendørs marked.

Det er immervæk en del slips, der skal langes over disken, for at give noget der ligner et overskud.

Jeg følge lige med i tråden :-)

Natasha

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville få trykt nogle bannere som tydligt viser at du kommer fra tie-shoppen, og også gerne en stak visitkort eller brochurer som du kunne dele ud og vedlægge ved hvert salg.

Udfordringen er at folk på markeder tit forventer ting ret billigt, men mon ikke at du alligevel kan få solgt nogle slips og butterflies i det prisområde du selv nævner.

Derudover tror jeg ikke at det gør det store om du opfattes som en forretning eller kræmmer, når jeg tager på marked er jeg i kræmmerhumør, og så er jeg ligeglad om der står Levis, Wrangler eller Bobbys jeans på teltet/boden, bare det er billigt.

Ville en omvandrende stand være muligt? Jeg tænker jo at der måske ligger lidt salg og venter på at blive snuppet når de smarte fyre har fået lidt at drikke om aftenen, også kan vælge at bruge pengene på to ture i radiobilerne eller en ny butterfly og muligheden for at lægge an på hende den flotte (igen igen)... Slår det først an når folk har fået lidt at drikke, så er der jo pludseligt mange der vil handle slips/butterflies.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit primære mål er at komme ud og få omdelt en masse brochurer, og samtidig samle op til nyhedsbrev ( ved at lave en lille konkurrence), så kan du sikkert det.

Men det er nogle "dyre" leads, da 99 % kun deltager for at vinde :)

Jeg tror ikke du skal forvente ret meget salg - generelt sælger der ikke så meget ( andet end øl/sodavand/mad).

Du skal også huske alt det der følger med af omkostninger , end selve standen..  Brochurer, løn ( hvis du skal have hjælpere), mad/drikke, transport, udsmykning, banner osv. osv.

Jeg har selv stået rigtig mange gange på både messer og kræmmermarkeder, og det skal primært være fordi du synes det kunne være sjovt at møde/tale med en masse mennesker.

Prisen afhænger af forventet antal besøgende, hvor f.eks messer i Bella, Herning med 50-60.000 gæster koster fra 15.000,- og op. Små kræmmermarkeder med 1000 - 2000 besøgende ligger måske omkring DKK 500-2000.

Husk at de fleste gæster blot kommer for at ose/hygge sig, og måske få en øl eller to :)

 

 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver Natasha ret i at der skal sælges en del for at det kan tjene sig hjem.

Jeg har selv købt en stand på Baby messen i Øksnehallen som bliver afholdt til Oktober og har ikke nogle forventninger om at det bliver en god forretning på kort sigt. Jeg gør det for at have en mulighed for at møde mine kunder og for at gøre opmærksom på at jeg eksistere.

Så jeg håber selvfølgelig at det giver noget på længere sigt. Men det er jo et sats ligesom det er når man laver anden reklame for sig selv.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Horsbøl Sørensen:
Hvilke praktiske ting skal man huske?

Jeg er ikke lige i målgruppen, men syntes

- du skal have et messetilbud, ellers køber jeg intet.

- du skal have en konkurrence

- du skal selv have produkterne på selv (naturligvis) og det skal se eksklusivt ud.

- du skal sælge mere end en butterfly/slips af gangen.

:)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen afhænger af forventet antal besøgende, hvor f.eks messer i Bella, Herning med 50-60.000 gæster koster fra 15.000,- og op. Små kræmmermarkeder med 1000 - 2000 besøgende ligger måske omkring DKK 500-2000.

Der findes vist ikke mange markeder med så få besøgende. Fesk Sørby marked med over 60 000 besøgende, der kan man få en fra 675 kr incl strøm. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)