Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af adresselinie

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har spurgt det reklamebureau som har lavet vores hjemmeside, om ikke man kan ændre adresselinierne på vores side, så fx i stedet for at stå www.jakodan.dk/shop/p5%rf kommer der til at stå fx www.jakodan.dk/shop/boblekuverter.

Jeg fik dette svar;

"Man kan ikke ændre teksten i adresselinien, som du forespurgte tidligere, for det er stien ned i databasen, hvor den skal hente produkterne, men man kan måske gøre noget andet for at søgemaskineoptimere den, som vi er ved at undersøge.
Det er at ændre titlen på siden (Det der står i den blå bjælke i browseren) alt afhængig af hvilken kategori eller produkt man ser på.
Titlen er også vigtigere i forhold til søgemaskinerne, så hvis det kan lade sig gøre, så er det en bedre løsning."

Jeg har ikke en dyt forstand på det, så vil lige høre om det er rigtigt?

På forhånd tak..
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:48

Jeg er IKKE SEO/website-meget_klog så jeg ved ikke hvad der er teknisk muligt med hensyn til at ændre adresselinierne, men jeg synes at nedenstående lyder som om de taler udenom.

Jakodan:

Det er at ændre titlen på siden (Det der står i den blå bjælke i browseren) alt afhængig af hvilken kategori eller produkt man ser på.

Titlen er også vigtigere i forhold til søgemaskinerne, så hvis det kan lade sig gøre, så er det en bedre løsning."

Hvis jeg var dig, ville jeg tage fat på en af SEO-guruerne herinde og købe lidt rådgivning, men der kommer nok nogle indlæg i tråden der kan hjælpe :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:43

Dimitri Hardorff:

Jeg er IKKE SEO/website-meget_klog så jeg ved ikke hvad der er teknisk muligt med hensyn til at ændre adresselinierne, men jeg synes at nedenstående lyder som om de taler udenom.

Jakodan:

Hvis jeg var dig, ville jeg tage fat på en af SEO-guruerne herinde og købe lidt rådgivning, men der kommer nok nogle indlæg i tråden der kan hjælpe :)

Jeg synes netop også det lyder som udenomssnak..
Jeg ser om der kommer indlæg og så må jeg tage den derfra..

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:43

Dimitri Hardorff:

Jakodan:

Jeg synes netop også det lyder som udenomssnak..
Jeg ser om der kommer indlæg og så må jeg tage den derfra..

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:13

De har ret i, at unikke titler er langt at foretrække, det er rule # 1 i søgemaskineoptimering.

Hvad angår stinavnene, så skal der nok noget URL rewrite til eller, de skal lave shopsystemet om så du selv kan angive en unik URL. Den sidste løsning får du nok svært ved at få trumfet igennem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:17

Hej

Jeg ved absolut heller ikke særlig meget om SEO eller programmering for den sags skyld. Men jeg ved da at der er flere og flere - der tidligere havde adresselinier som www.wideeyes.dk/34uoiuoetiyue&#¤"#¤23 som får dem ændret til www.wideeyes.dk/produkter osv. Så det kan da helt sikkert lade sig gøre. (eksempler kan gives ved pm)

Jeg tror det afhænger af hvilke CMS system din hjemmeside er lavet i? Der kan jeg nemlig ganske godt forestille mig at der kan være nogle begrænsninger.

Håber du finder ud af det.

Hilsen Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:50

Oxkjær:

De har ret i, at unikke titler er langt at foretrække, det er rule # 1 i søgemaskineoptimering.

Hvad angår stinavnene, så skal der nok noget URL rewrite til eller, de skal lave shopsystemet om så du selv kan angive en unik URL. Den sidste løsning får du nok svært ved at få trumfet igennem.

Vi ville såmænd nok være villig til at betale for det, hvis det kunne lade sig gøre.. Og så bare fx få det gjort på de overordnede prosuktgrupper, som vi har ca. 20-30 stykker af tror jeg og ikke på siderne med hvert enkelt produkt.

Men har nu fået afvide at det ikke kan lade sig gøre og at det eneste de kan er. at ændre det sidenavn der står i den blå boks og kun på hvert enkelt produkt, ikke på de produktgrupper vi har.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:16

titel er klart at foretrække, det SKAL ændres for at få gode placeringer...

google er begyndt at kunne håndtere url's med ? og = , den er dog ikke for god til &

derfor er en url uden &-tegnet at foretrække

jeres menu i venstre side er heller ikke optimal, set med googleøjne. da det er javascript

men der kan helt sikkert gøres meget med jeres site, med hensyn til optimering.

http://www.google.dk/search?q=indpakningsfolie&btnG=S%C3%B8g&hl=da&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Ada

når man ser hvad google får ud af den...

Ellers en flot side, der virker overskuelig.

jeg kan godt hjælpe med optimeringen, jeg tror der er rigtig gode muligheder indenfor jeres branche, for at komme til at ligge på side 1, på rigtig mange af jeres produktnavne.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:15

Jakodan:

Hej,

Jeg har spurgt det reklamebureau som har lavet vores hjemmeside, om ikke man kan ændre adresselinierne på vores side, så fx i stedet for at stå www.jakodan.dk/shop/p5%rf kommer der til at stå fx www.jakodan.dk/shop/boblekuverter.

Jeg fik dette svar;

"Man kan ikke ændre teksten i adresselinien, som du forespurgte tidligere, for det er stien ned i databasen, hvor den skal hente produkterne, men man kan måske gøre noget andet for at søgemaskineoptimere den, som vi er ved at undersøge.

Jeg har ikke en dyt forstand på det, så vil lige høre om det er rigtigt?

På forhånd tak..

Du skriver 'det reklamebureau som har lavet vores hjemmeside' altså går jeg udfra du betaler for at få udviklet en hjemmeside/shop.
Det kan sagtens lade sig gøre at ændre både titletekst og adresselinie.
Vi benytter os af det på flere af vores sites, feks. på www.memoryx.dk

Her kan feks. alle url'er ændres, hvis vi ønsker dette, eller tittle teksten hvis vi ønsker dette - også på de i forvejen oprettede produkter (hvis nu feks. google pludselig finder på at ændre deres måde at læse titler på)

Jeg ved ikke teknisk hvordan dette gøres, men det gør vores programmør.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:00

cpufan:

titel er klart at foretrække, det SKAL ændres for at få gode placeringer...

google er begyndt at kunne håndtere url's med ? og = , den er dog ikke for god til &

derfor er en url uden &-tegnet at foretrække

jeres menu i venstre side er heller ikke optimal, set med googleøjne. da det er javascript
men der kan helt sikkert gøres meget med jeres site, med hensyn til optimering.

http://www.google.dk/search?q=indpakningsfolie&btnG=S%C3%B8g&hl=da&rls=GGLG%2CGGLG%3A2006-10%2CGGLG%3Ada

når man ser hvad google får ud af den...

Ellers en flot side, der virker overskuelig.

jeg kan godt hjælpe med optimeringen, jeg tror der er rigtig gode muligheder indenfor jeres branche, for at komme til at ligge på side 1, på rigtig mange af jeres produktnavne.

Vi har fået lavet designet ved et reklamebureau og har noget der hedder Sitedream på siden, hvor vi selv kan ændre tekster, billeder osv.
Det fungere rigtig fint, så vi er glade for programmet..

Hvad betyder Javascript? Og du kan vel ikke ændre titellinien osv., når siden er lavet i sitedream?

Der er gode chancer for at ligge højt på mange produktnavne, men ved sådan et ord som emballage fx. er der mange om kampen..

Vores reklamemand sagde, at noget af det der betød mest, var at gentage fx ordet emballage mange gange på siden.. Jo flere gange det stod der, jo bedre og at det ville gøre meget at vi får ændret det der står i den blå boks øverst på siden, ved hvert produkt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)