Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms - moms ikke...?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kasserer i en sportforening undrer det mig, når jeg kigger tilbage på min forgængers arbejde, at der er lagt moms på sponsorkontrakter - men intet andet.

Og så ikke alle sponsorkontrakter - der er et par tandlæger, som er faktureret uden moms for deres sponsorstøtte.

Er det mon korrekt - eller en fejl? Hvor finder jeg de specielle regler, som fortæller om dette, og om f.eks. tandlæger er undtaget for momsbetaling af sponsortilskud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ps76:
Er det mon korrekt - eller en fejl?

Momsloven dækker dette område.

Om det er korrekt eller ej afhænger af det konkrete indhold i aftalen omkring sponsorstøtten.

En del virksomheder, herunder tandlæger, er helt eller delvist momsfrie og kan derfor ikke fradrage moms vedrørende sponsorater. Det betyder, at momsen i forbindelse med en sponsoraftale med eksempelvis en tandlæge vil være en omkostning, hvilket der skal tages højde for, når sponsoraftalen forhandles på plads.

Momsen kan kun undgås, hvis tandlægen i stedet giver en donation uden modydelse, men dette vil normalt ikke være attraktivt, da det samtidig kan have betydning for adgangen til skattemæssigt fradrag.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)