Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dmoz værdi 2013?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som så mange andre frivillige jobs, så afhænger tidsforbruget af mængden af opgaver, som man påtager sig og hvor dybt man går ind i dem. Jeg plejer f.eks. at sende en email til optagelser, der bliver godkendt, men dette er ikke et dmoz krav...

Men hvis man nøjes med en enkelt kategori, så kan det normalt klares på 3-4 timer en gang om måneden...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:41

Hej Ole,

Jo men, hvad får man ud af at arbejde gratis 4 timer om måneden for dmoz (udover man måske kan godkende sin egen side, hvilket jo ikke burde være motivet).

Hvis det var for Kræftens Bekæmpelse, så ville jeg vide, hvad jeg fik ud af det.

Hvis det var for Amino, så ville jeg måske også kunne se en pointe.

Men for dmoz???

Hilsen, Robert

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 17:19

Som redaktør får man en rigtig god fornemmelse for, hvad der sker indenfor de pågældende kategorier, da man straks ser alle ansøgningerne usorteret (samt hvis et site går offline eller redirecter til en anden adresse). Det giver et godt indblik i hvad der rører sig.

Som bruger giver dmoz et godt udgangspunkt for, hvad der findes af sites indenfor et bestemt område. Ikke alle sites, men en stor del af de seriøse, da de typisk har anmodet om optagelse i dmoz, evt. som en del af SEO. Og modsat en søgning på google, så har søgemaskineoptimering INGEN effekt her, dvs. man ser også "ikke-google-venlige" sider. Og så er der langt mellem crap-sites som dem man ofte får i resultaterne i Google.

Og som så meget andet open source lignende (dmoz er hostet af Netscape, men ellers brugerdrevet ligesom Wikipedia), så bør man også yde noget, hvis man nyder...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)