Har lige startet en virksomhed som styrer et solcenter. Solcenteret har jeg købt med 4 maskiner til 300.000 kr. inkl. afståelse osv.
Det er selvfølgelig penge jeg enten har lånt eller tjent som privat person og derfor i mine øjne og i den perfekte verden , burde de første 300.000 derfor kunne overføres ned i mine lommer, da der jo allerede er betalt skat af dem en gang.
Sådan kan jeg jo godt forestille mig at det ikke er, men hvordan får jeg nu bedst de indskudte penge tilbage uden at skulle betale fuld skat af dem igen?
Sådan kan jeg jo godt forestille mig at det ikke er, men hvordan får jeg nu bedst de indskudte penge tilbage uden at skulle betale fuld skat af dem igen
Spørgsmålet er jo hvordan du har sammensat din kapital? Er din anpartskapital 80.000 kr eller 300.000 kr?
Optimalt vil måske have været en anpartskapital på 80.000 og resten som lån til aps. Lån vil så kunne betales ud uden beskatning! Hvis du har bundet alle 300.000 kr. som ansvarlig kapital er muligheden for at få penge ud begrænset til løn og udbytte.
Hvis du har bundet alle 300.000 kr. som ansvarlig kapital er muligheden for at få penge ud begrænset til løn og udbytte
Alternativt kunne man vel nedsætte anpartskapitalen til minimumskrav, forudsat den er over minimumskravet, hvilket nok er tvivlsomt for et nystiftet selskab.
Alternativt kunne man vel nedsætte anpartskapitalen til minimumskrav, forudsat den er over minimumskravet, hvilket nok er tvivlsomt for et nystiftet selskab.
Enig - men det har så sine udfordringer at gennemføre dette.
Da du købte aktiver og oprettede selskabet har du nok en købsaftale med specifikation er beløb på hvad værdierne for de enkelte er ansat til ellers få det specificeret samt få et låne dokument udarbejdet på de kr. 220.000 og en tilbagebetalings aftale gerne per måned.mvh Mitat
Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616