Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man på ebay ???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har før hørt og læst om at folk kan sælge inde på ebay.co.uk , men da jeg prøvede at oprette en annonce, og da jeg var færdig med den skulle jeg så logge ind på min paypal konto. Men så er det de skriver "Det land, din PayPal-konto er registreret i, understøttes ikke af PayPals bankbekræftelsesproces. Log på med en anden konto, eller opret en ny konto, der er registreret i et af følgende lande: Australien, Belgien, Canada, Filippinerne, Frankrig, Holland, HongKong, Indien, Indonesien, Irland, Italien, Japan, Kina, Polen, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tyskland, USA and Østrig."

Danmark står ikke på listen? Hvordan kan andre her fra Danmark så have solgt på ebay? Har jeg måske gjort noget forkert på min paypal konto, eller skal man skrive en adresse i et andet land ?

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:02

Jeg har tidligere solgt på ebay, og synes at det var aaaalt for dyrt. For det første så må man kun tage 40 kr i porto når man sender fra Danmark (portoen er jo desværre højere, så den ekstra porto må du lægge oveni salgsprisen), du skal betale et okay pebret gebyr på salgsprisen, og endeligt tages der også et gebyr af paypal. Så jeg endte med at betale 15-20% samlet i omkostninger til ekstra porto og gebyrer til ebay (og det på et produkt der røg for 2100 kr, så det var nogle hundrede der ikke røg i mine lommer, men i ebay, paypal og postdk's lommer).

Jeg havde dog ingen problemer med paypal kontoen dengang, så kan desværre ikke hjælpe så meget med lige det problem.

Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:30

Hej Charlotte

Jeg tror desværre ikke at der er så meget at gøre. Lovgivningen kræver at din paypal-konto oprettes i det land du bor (Dk). Ebay.co.uk trækker dine paypal oplysninger og kan derigennem se at du bor (er registreret i Danmark). Jeg har fået bekræftet fra ebay.co.uk at man KUN kan sælge på ebay.co.uk hvis man er bosiddende i UK og det gør ingen forskel om du i dine personlige info på ebay.co.uk oplyser at du bor i UK.

Det samme gør sig vist gældende på amazon.co.uk.

Så det handler ikke kun om i hvilket land ens bank-konto er registreret.

De amerikanske sites har jeg ikke erfaring med.

Længe leve free trade..

HVIS du skulle ha' fundet en smutvej (så man som dansk bosiddende kan sælge på internationale portaler) må du gerne gøre mig opmærksom på den..takker

Scasn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 18:34

Det synes jeg lyder underligt. Surprise

Jeg har selv en PayPal konto tilknyttet en sælgerprofil på både engelsk Ebay.co.uk og Ebay.com. Har ingen problemer med det.

Har du evt. prøvet at tilmelde dig via Ebay.dk? Måske hjælper det. De reklamerer endda på forsiden med at man kan tilmelde sig PayPal!

Tilmeldt 7. Mar 13
Skrevet kl. 14:04

Hej Jean

Ebay trækker paypal info mhp adresse-validering.

Mon din paypal profil er oprettet enten med engelsk adresse eller et engelsk kontonummer eller på et tidspunkt hvor du havde fysisk ophold i England?

Der er naturligvis også den mulighed at ebay.co.uk har skiftet politik siden du oprettede din sælgerprofil på ebay.co.uk og at brugere før ændringen kan beholde deres seller-status.

Og endeligt ja, så er der måske den mulighed at hvis man opretter sig som sælger på ebay.dk så kan man få sælger-access også på ebay.co.uk (selvom det i følge chat-supporterne på ebay.co.uk ikke er en mulighed)

Men tak for dit feedback - jeg håber at det lykkes mig at finde et hul igennem..

Og tillykke med din seller-status :-)

Scasn

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 14:16

Jeg ved ikke om det stadig forholder sig sådan... Men for år tilbage oprettede jeg en profil på ebay.com. Denne profil kan jeg også bruge på ebay.co.uk - og endda sælge også (har lige testet).

Så har du prøvede at oprette dig på ebay.com først? :)

Tilmeldt 7. Mar 13
Skrevet kl. 14:17

Jeg tror at jeg vil forsøge oprette mig på ebay.com og se om ikke at pay-pal bekræftelsesprocessen glat kører derfra. Jeg har på fornemmelsen at det er noget med ebay.co.uk og Danmark. Når man har kørt processen igennem på ebay.com er det forhåbentligt intet problem at oprette sig på ebay.co.uk som sælger

Tilmeldt 7. Mar 13
Skrevet kl. 14:21

Fantastisk - vores mails krydsede lige hinanden :-)

To sjæle een tanke. Det er lige præcis hvad jeg vil forsøge - altså .com og så .co.uk

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 14:25

scasn:

Fantastisk - vores mails krydsede lige hinanden :-)

To sjæle een tanke. Det er lige præcis hvad jeg vil forsøge - altså .com og så .co.uk

Hehehe :) Men ja, prøv det - virker for mig.. men min ebay.com profil er mange år gammel, så ved ikke om de har ændret noget siden. Men er da værd at prøve.. Ville undre mig hvis det ikke virker for dig :)

Held og lykke med det :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:10

Jeg har samme problem. Når jeg har oprettet en profil på ebay.com, og vil sælge skriver den at jeg har nået min 'limits'. Så vil jeg requeste for at forhøje min limits, men når jeg gør det, skal jeg logge ind med min paypal, hvortil den skriver: The country that your PayPal account is registered under is not supported by PayPal's bank confirmation process. You can log in with a different account or create a new one registered in one of the following countries: Australia, Austria, Belgium, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, India, Indonesia, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, Philippines, Poland, Singapore, South Korea, Spain, Switzerland, Taiwan, Thailand, United Kingdom and United States.

Så det er vel nærmest umuligt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)