Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et lille spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på selv.

Jeg har læst mig frem til At hvis jeg importere en vare fra England, og skal sælge den videre, kan det så passe at jeg ikke kan registrere købs moms på varen men stadigvæk skal betale salgs moms?

Jeg tror at forviringen er opstået da jeg kunne læse at der ikke var moms på vare fra er Eu lande.

Håber at i kan hjælpe :-)

Mvh

Beto24

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra du er virksomhed - og så fakturer sælger i UK ikke moms til dig når du opgiver dansk momsnummer (dit CVR med dk sat foran)

Du skal så opgive 25% af fakturaværdien som erhvervelsesmoms som du bogfører med samme beløb under salgmoms og købs moms - så du udligner hinanden, men fungerer som kontrol og statistik - forudsat det er varer til videresalg. Du opgiver endvidere det fulde beløb uden moms i rubrik A afhængigt af om det var varer eller ydelser

Dermed betaler du ikke moms ved importen og har i sagens natur ikke moms at trække fra - det kan man jo kun hvis man har betalt dansk moms - varen er  - momsfri for dig, men du skal lægge moms på dit salg i Danmark efter helt normale regler

Du kan læse om IMPORTMOMS 

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Men det ledte mig til et nyt spørgsmål😄

Den vare som jeg skal have hjem fra England er te, skal jeg så yderlige betale en told på te ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke told inden for EU - der kan være afgiftspligtige varer i anden forbindelse og jeg tør ikke sige noget om te - men der er ikke normal told Ring til told og hør dem om der en te-afgift (hvis der ikke er andre her der ved)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)