Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykning af visitkort - hjælp

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har designet Ollie Bee's nye visitkort, har sendt det til vores tidligere leverandør af visitkort, men de siger at min fil ikke er god nok Sad

Filen er lavet i Corel Paint Shop Pro, jeg prøvede at konvertere den til Pdf og der gik det helt klart galt, alting blev sløret. Jeg prøvede så at sende filen som .jpg, men fik stadig at vide at den var for dårlig, hvilket jeg ikke kan forstå, idet den ser fin ud når jeg selv prøver at printe den ud.

Er der nogen der har mod på opgaven og give os et godt tilbud på trykning af vores visitkort, visitkortene har både en for og bagside, og det skal være muligt at skrive på bagsiden - så denne bør nok være mat.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi får lavet vores visitkort hos vistaprint.dk og er ganske godt tilfreds.

Derinde har du også mulighed for selv at uploade dit design, så måske det var en mulighed ?

Det er efter min mening forsøget værd.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis opløsnignen er for lav vil det stadig give et elendigt resultat - og et elendigt visitkort signalerer, at der er tale om et elendigt firma.
Prøv at søge lidt rådgivning hos Jesper Nordbøll fra Mediamouse.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne tyde på at den tekniske kvalitet er for ringe. Arbejder du i pixel grafik skal opløsningen svare til 300ppi - ellers ligner det bras. Det vil stort set altid se hæderligt ud på en desktop printer. Den printer ud i RGB og kan give gode billeder ned til 180ppi. Men i offset skal der mere til, idet der er større detaljerigdom og den trykker i CMYK farver.

Se på den tekniske kvalitet for din fil. Den er nok der stridsøksen ligger begravet.  

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Poulsen:

Vi får lavet vores visitkort hos vistaprint.dk og er ganske godt tilfreds.

Derinde har du også mulighed for selv at uploade dit design, så måske det var en mulighed ?

Det er efter min mening forsøget værd.

Hej Rasmus

Tak for dit svar, desværre tror jeg at jeg kan løbe ind i samme problemer, hvis det er et sted som blot trykker visitkort m.m. og ikke har mulighed for at vejlede i hvad der er gået galt med min fil.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Hvis opløsnignen er for lav vil det stadig give et elendigt resultat - og et elendigt visitkort signalerer, at der er tale om et elendigt firma.
Prøv at søge lidt rådgivning hos Jesper Nordbøll fra Mediamouse.

mvh Hans

Hej Hans

Også en tak for dit svar, jeg har prøvet at skrive til Jesper fra Mediamouse, og venter spændt på at høre om han kan hjælpe mig.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Benny Thaibert | bit2b.dk:

Det kunne tyde på at den tekniske kvalitet er for ringe. Arbejder du i pixel grafik skal opløsningen svare til 300ppi - ellers ligner det bras. Det vil stort set altid se hæderligt ud på en desktop printer. Den printer ud i RGB og kan give gode billeder ned til 180ppi. Men i offset skal der mere til, idet der er større detaljerigdom og den trykker i CMYK farver.

Se på den tekniske kvalitet for din fil. Den er nok der stridsøksen ligger begravet.  

Hej Benny

Tak for dit svar, du har sikkert ret, men jeg har tidligere selv lavet mine visitkort og fået trykt uden problemer. Dette visitkort har dog en del billeder m.m. og så er det måske mere tydeligt at den tekniske kvalitet er for ringe.

Nu er jeg jo ikke grafiker, så jeg har lige et par spørgsmål til dig - PPI - er det Pixel Per Inches ??? Jeg har en Pixels Per cm og den er 78,740

Hvis dette ikke er godt nok, hvordan ændre jeg det så, jeg gemmer jo i den højeste kvalitet??? Filen er endvidere i RGB 8 bits, er det her problemet opstår???

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Frederiksen - Ollie Bee:
Nu er jeg jo ikke grafiker, så jeg har lige et par spørgsmål til dig - PPI - er det Pixel Per Inches ??? Jeg har en Pixels Per cm og den er 78,740

Yep, og du skal ramme en værdi på 300 pixels per inch på selve printstørrelsen. En inch er 2,54cm.

Camilla Frederiksen - Ollie Bee:
Hvis dette ikke er godt nok, hvordan ændre jeg det så, jeg gemmer jo i den højeste kvalitet???
 

Jeg kender ikke det program du bruger, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Camilla Frederiksen - Ollie Bee:
Filen er endvidere i RGB 8 bits, er det her problemet opstår??

Nej. 8 bit er normen.

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benny

Tak for dit hurtige svar, nu gik jeg lige ind i mit program, med min forside fil og jeg har fundet et punkt der hedder resolution, som må være den der angiver PPI, når jeg sætter den til at vise pr. inch, siger den at min fil er 200...og det er jo ikke nok.

Hvis jeg dog ændre i resolution ændres størrelsen på filen (længde og bredde) også, og den skulle have nogle bestemte mål iflg. det firma der skulle have haft trykt mine visitkort. Ved oprettelse af en ny fil, kan jeg godt ændre resolution uden at ændre længde og bredde på filen - MEN så skal jeg jo til at starte forfra, der er ikke nogen...som dig...der måske kan få min fil til at virke???

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Det lyder til, at du bliver nødt til at starte forfra. Desværre.

god arbejdslyst

Hans

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)