Hejsa Jeg er ved at starte en webshop op der sælger mærkeure. Jeg har fundet nogle billige leverandører og er istand til at slå konkurrenternes priser. Derfor er jeg også i stand til at kunne tilbyde en prisgaranti som lover at vi er de billigste på markedet, og derfor tilbyder vi at underbyde alle konkurenter med 5% hvis de skulle have et ur som vi har, som er billigere end vores. Dette er hvad jeg tænker at gøre. Spørgsmålet er, om det er en dum idé at tilbyde prisgaranti? Kan det have nogle negative konsekvenser? Vil det gøre konkurrenterne sure og måske starte en priskrig eller lign.? (Ved at nogle af konkurrenterne sagtens kunne sænke deres priser også, med mindre fortjeneste til følge selvfølgelig.) Jean-M |
Hvis folk kan være med i en priskrig vil de ofte gøre det, hvis de føler at deres omsætning er gået lidt ned. På den anden side vil sådan en som jeg, der er autoriseret forhandler af diverse mærkeure, aldrig nogensinde hoppe med i en priskrig. Nu ved jeg ikke hvilket mærker der er tale om eller hvor store de konkurrenter du mener du har er. Hvis de er store, kunne det jo tænkes at de ville hoppe med på vogenen. Hvis vi f.eks. tager sådan en side som urvaerket.dk der er svenske parallelimportører, ja så vil de til enhver tid kunne matche din pris og måske endda gå længere ned, i håbet om at du bare ville kaste håndklædet i ringen. Men sådan umiddelbart tror jeg ikke at det ville kunne give bagslag. SÅ
De korte svar!
Spørgsmålet er, om det er en dum idé at tilbyde prisgaranti? Det er vist op til dig selv, hvis det ikke rigtig fungere for dig det med at tilbyde prisgaranti så drop det igen.
Kan det have nogle negative konsekvenser? Ja at du skal tilbage betale penge til folk :-)
Vil det gøre konkurrenterne sure og måske starte en priskrig eller lign.? JA selvfølgelig vil de blive sure, og nogen af dem, hvis de har mulighed for det, vil sikkert lancere en prisgarenti ordning også.
lige mine 10 cent. Kan vi få et mærke eller 3 på bordet?