Jeg finder en gammel mail, jeg trykker reply, ændrer subject og begynder at skrive.
Så skal jeg lige checke et ugenummer, så jeg trykker kalender.
Så trykker jeg mig tilbage til Mail.
Hvor fanden er min mail? Er der nogen der ved det?
Folk der ikke selv har Outlook 2013 bedes undlade at svare, da de sikkert vil komme med en masse logiske og fornuftige forslag om hvor den kunne være placeret og hvordan jeg finder den. Den er ikke dér og jeg har gjort det.
Skriver jeg en mail, og klikker væk fra opretmail-vinduet, kan jeg finde den igangværende mail under kladder.
Har du prøvet at skifte mellem åbne vinduer med [ALT] + [TAB] tasterne?
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Og har jo efterhånden ret mange kladder liggende fordi alle nye mails forsvinder hertil, hvis jeg ikke får dem sendt eller pop-up'er dem, så jeg startede med at søge her uden held.
Jeg vil gætte på du i din Office 365 får et nyt vindue med hver reply/new? I app'en er det inline med mindre man selv vælger at poppe den op i et nyt vindue. Det er absolut den værste nye ting.
Men nu fandt jeg den. Den var i kladder (som jeg også forventede) men på den forkerte konto.
Har nu sat 'Indstillinger' -> 'Mail' -> 'Svar og videresendelser' -> check i 'Åbn svar og videresendelser i nyt vindue' og det vil forhåbentlig hjælpe mig fremover.
Testede Office 365 fra start og som web-applikation er det ret godt, men jeg bruger den installerede. Det er også ret godt, men jeg syntes faktisk søgningen var bedre i Office 2010.
Nogle ting er dog nærmest umulige i Office 2010+, sig til hvis du vil have en quiz :-)
Min Outlook 2013 Pro på Windows 8 Pro ligner nu en del den Outlook 2010, jeg havde på Windows 7 Pro tidligere.
Office 365 er bare hostet exchange lige som andre hostede exchange-løsninger.
Heldigvis ikke det imap-skrammel og ustyrlige arkivfiler, som ellers er meget udbredt. :-)
Nej, Office 365 styrer.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Ja, at benytte flere konti i samme Outlook kan være en udfordring.
Når man klikker på "Ny mail", skal man lige tjekke, hvilken mailkonto, man står i. Ellers kan den sendte mail næsten forsvinde.
Jeg har selv 4 hostet exchange konti i samme Outlook profil. Så jeg har lært at håndtere forskellige signaturer, opsætning af automatiske regler og mange flere sjove udfordringer.
Har tidligere også benyttet den i øvrigt udemærkede "Outlook Business Contact Manager". Men den blev efterhånden for begrænsende og er nu droppet.
Hosted Exchange var jo kun en web-Outlook, Jeg tænker på Word 365. Den kræver(ede) Siliverlight installation - fair nok - men så kan folk næsten glemme de arbejder på web i stedet for noget installeret.
Jeg kører op mod min mail på Google Apps fordi jeg vil undgå de begrænsninger på størrelse der traditionelt har været (er?) i Exchange, som godt kan gå hen og koste. Det kører ganske ok. Det største problem er mest de forskellige paradigmer, dvs. at jeg ikke kan vælge 'archive' som man gør i Google i Outlook.
Dette betyder også at jeg har 1.398 ulæste beskeder i min firmamail og 2.172 ulæste i min private.
Anyway, så syntes jeg Outlook 2010 er den bedste mailklient til dato. 2013 er lidt pænere, men når jeg nu sidder på pc i stedet for touch, så fungerede 2010'eren bedst.
Ja, at benytte flere konti i samme Outlook kan være en udfordring.
Men jeg lavede en reply på en mail i den korrekte konto. Det var derfor jeg ikke kiggede andre steder. Derudover var den havnet i en ikke-default-konto.
Mange kan nøjes med 36,50 + momspr konto pr måned, hvis de selv har Office installeret - eller hvis de kan nøjes med web-app.
Ellers kan 912,00 kr. om året gøre det, hvis man vil have adgang til den seneste version af desktop-udgaven af Office.