Sidder og laver min første hjemmeside overhoved, så min erfaring er lig nul .... Er allerede stødt på en række problemer, men det er nok nemmest at tage dem lidt hen af vejen, eller foretrækker folk en samlet tråd ?
Sådan her ser det ud når jeg har smidt et billed ind, og vælger "Rediger billed ....
Det sætter automatisk størrelsen til "300x225" samt uden mulighed for at vælge over 100% ....
Optimalt ville jeg gerne bare kunne ændre "Bredde" til fx 600 og så den selv skalere højden efter dette .... Det er bredden der er vigtig for at passe bedst på siden, så det kunne være fedt hvis den bare selv ændrede højden.
Original størrelsen er "4320x3240", så ikke her problemet ligger :-) .... Vil bare gerne selv kunne vælge en bredde, og så regner den selv højden ud for mig, vil gøre det langt nemmere samt pænere.
På de forums jeg har skrevet nyheder for har man også kunne tvinge et billed større uden problemer, har naturligvis bare gået udover kvaliteten.
Under "Indstillinger" samt "Medier" var det muligt at størrelsen på "Medium størrelse" som den hvis bruger som standard ... Der har jeg kunne sætte max bredde samt max højde, så det er tæt på hvad jeg har ønsket, og ser langt bedre ud.
- Edit: Troede jeg, dog ville jeg rette gamle indlæg, men der står "Medium" stadig til den gamle "300xXXX" størrelse ... Der skal hvis rodes noget mere, pokkers.
- Edit: Ser ud til at virke ved alle nye indlæg, dog gider den ikke lige lave ændringen ved gamle indlæg når jeg vil rette dem.
Det er en rigtig god idé at de billeder du bruger på en hjemmeside er optimeret til den størrelse de skal vises i. Hvis billederne er så store, som du skriver, så bliver hjemmesiden rigtig langsom i loadtid.
Jeg ved godt at det ikke løser problemet, men det er alligevel et godt råd til en nybegynder.
Mvh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Har fået billederne til at have den størrelse jeg ønsker under selve nyheden, pt kæmper jeg med at de vises ordenligt på forsiden når de bliver skalleret automatisk for at passe i de preview kasser osv ...