Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress (Themeforest) - Bedre billed justerings muligheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder og laver min første hjemmeside overhoved, så min erfaring er lig nul .... Er allerede stødt på en række problemer, men det er nok nemmest at tage dem lidt hen af vejen, eller foretrækker folk en samlet tråd ?

Sådan her ser det ud når jeg har smidt et billed ind, og vælger "Rediger billed ....

Det sætter automatisk størrelsen til "300x225" samt uden mulighed for at vælge over 100% ....

Optimalt ville jeg gerne bare kunne ændre "Bredde" til fx 600 og så den selv skalere højden efter dette .... Det er bredden der er vigtig for at passe bedst på siden, så det kunne være fedt hvis den bare selv ændrede højden.

Er dette mulighed ?

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 19:57

Er det ikke fordi at billedet har de dimensioner? Du kan jo ikke skalere et billede større, end det virkeligt er.

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:05

Original størrelsen er "4320x3240", så ikke her problemet ligger :-) .... Vil bare gerne selv kunne vælge en bredde, og så regner den selv højden ud for mig, vil gøre det langt nemmere samt pænere.

På de forums jeg har skrevet nyheder for har man også kunne tvinge et billed større uden problemer, har naturligvis bare gået udover kvaliteten.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:46

Fandt min løsning :-) ...

Under "Indstillinger" samt "Medier" var det muligt at størrelsen på "Medium størrelse" som den hvis bruger som standard ... Der har jeg kunne sætte max bredde samt max højde, så det er tæt på hvad jeg har ønsket, og ser langt bedre ud.

- Edit: Troede jeg, dog ville jeg rette gamle indlæg, men der står "Medium" stadig til den gamle "300xXXX" størrelse ... Der skal hvis rodes noget mere, pokkers.

- Edit: Ser ud til at virke ved alle nye indlæg, dog gider den ikke lige lave ændringen ved gamle indlæg når jeg vil rette dem.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:35

Det er en rigtig god idé at de billeder du bruger på en hjemmeside er optimeret til den størrelse de skal vises i. Hvis billederne er så store, som du skriver, så bliver hjemmesiden rigtig langsom i loadtid.

Jeg ved godt at det ikke løser problemet, men det er alligevel et godt råd til en nybegynder.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:36

Slet billederne fra de gamle indlæg og læg dem ind igen, som du har gjort i de nye indlæg. Så kan det være at det virker.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 23:59

Har fået billederne til at have den størrelse jeg ønsker under selve nyheden, pt kæmper jeg med at de vises ordenligt på forsiden når de bliver skalleret automatisk for at passe i de preview kasser osv ...

Det kan jeg få natten til at gå med :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)