Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Fars navn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er under 18 år, og ønsker at starte en virksomhed, men efter at have ventet på svar fra statsforvaltningen i en evighed har jeg nu opgivet.
(Og ja jeg har ringet til dem, de siger at det sanrt kommer)

Så det jeg ville høre er om min plan b kan fungere?

Min far er selvstændig ejer af en minkfarm (Enkeltmandsvirksomhed)

Og kan jeg godt bare køre min virksomhed under hans CVR nr.? hvis.

Alle fraktura bliver skrevet i hans Navn,adreese samt CVR.
Alle penge køre igennem en ehvervs konto som han opretter til min webshop

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas Ide skaber:

Og kan jeg godt bare køre min virksomhed under hans CVR nr.? hvis.

Tror ikke du kan oprette en webshop i din fars CVR-nummer da det jo er registreret som en "mink"-virksomhed og ikke en webshop.

Så tror jeg at han skal oprette en ny virksomhed, med et nyt CVR-nummer, til din webshop.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hp:

Tror ikke du kan oprette en webshop i din fars CVR-nummer da det jo er registreret som en "mink"-virksomhed og ikke en webshop.

Så tror jeg at han skal oprette en ny virksomhed, med et nyt CVR-nummer, til din webshop.

faderen kan kun ha en personlig virksomhed - så det skulle være noget helt andet han oprettede - men han kan godt registrere en webshop selvom han er minkavler, der er ikke noget i vejen for bi-brancher

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på med det. Syntes lige at jeg har læst en tråd, hvor 2 gutter havde oprettet virksomhed i en af fædrenes navn, fordi de ikke var gamle nok. Det er de blevet nu og vil gerne have den over i deres eget navn. Men nu er det bare sådan, at virksomheden er blevet mere værd, og så koster det dem lige pludselig en del penge i skat og goodwill, for at få noget, der egentlig er deres, over i sit eget navn.

Det er bare lige en heads up. Måske hellere vente den måned og gør det rigtigt fra start, end måske miste mange penge på ingenting, lidt længere fremme.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie, skal min fra opgive at han nu ville starte en webshop, eller er det ligemeget?

Burde han ikke bare kunne begynde så længe der stadig bliver opgivet moms/Køb/Salg og import? og økonomien er seperat fra Minkfarmen?
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas Ide skaber:
Hej Cookie, skal min fra opgive at han nu ville starte en webshop, eller er det ligemeget?

Burde han ikke bare kunne begynde så længe der stadig bliver opgivet moms/Køb/Salg og import? og økonomien er seperat fra Minkfarmen?

Han skal registrere en ny branche - da din webshop næppe vil høre under minkfarming - det gør han på virk.dk

Hvis du skal importere fra uden for EU - skal han importregistreres hvis han ikke allerede er det

Økonomien separat fra minkfarmen? Nej faktisk er den helt samme da det er helt samme virksomhed - I må selv finde ud af at separere det hvis I vil, der er intet i forhold til skat og moms som er separat - men I kan få forskellige SE numre hvis I vil. Jeg tror I skal nappe en revisor ind over inden i gør det så det bliver korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)