Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ved Google om keywords?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har søgt lidt rundt på nettet, men synes ikke at jeg kan få et helt tilfredsstillende svar, så nu prøver jeg lige her, for det plejer sgu at være effektivt:

Hvordan ved Google, hvad der er keywords på min hjemmeside?

Mvh.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:48

Ja, det er et godt spørgsmål, men det handler bl.a. om keyword density, ankertekster (både på din egen side og andre steder - se evt. om linkbuilding). De rigtige title tags hjælper også.

Det er ikke nogen garanti, for at Google vægter de rigtige keywords som du ønsker det, men hvis du kigger nærmere på ovenstående termer, skulle du gerne kunne hjælpe Google på vej.

Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:24

Jeg er familiær med titeltags og tagging generelt på nybegynderniveau. I min reseach er jeg sødt på ordet 'meta tags' en del gange. Er der nogen der ved hvad det er, og om man kan tagge ord i sin brødtekst uden at der er noget snyd i det, og hvis det er en mulighed, hvordan gør man det?

Med hensyn til søge ord der er delt op i to fx 'QR kode' (tror ikke det er langt nok til at kvalificeres som longtail?) hvordan viser man Google at de to ord hører sammen i ét keyword?

Mvh.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:44

Det er desværre ikke nogen helt lige til måde at tvinge google til at prioritere visse ord - enkelte eller longtail. Du tænker nok på metatag søgeord, men det hjælper ikke længere i forhold til google.

Google vil som udgangspunkt selv bestemme, hvad den synes er de vigtigste keywords, men du kan hjælpe lidt på vej med de ting jeg har nævnt ovenfor.

Hvis QR kode er et vigtigt søgeord for dig, kan du begynde at skrive en masse fornuftigt indhold omkring det - google skal nok finde ud af at QR og kode hænger sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01

1980'eren:

Hvis QR kode er et vigtigt søgeord for dig, kan du begynde at skrive en masse fornuftigt indhold omkring det - google skal nok finde ud af at QR og kode hænger sammen.

Er enig med 1980'eren.
I princippet kan samtlige ord på en side være søgeord. Det er dig, der fremhæver de ord, som du ønsker skal være søgeord.
Som jeg forstår det kan samtlige ord i en sætning være søgeord: "Jeg elsker at spise ost".
Måske er ost det ord, du ønsker skal være søgeord.
Brug ost rundt omkring i teksten.
Brug ost i overskrifter.
Brug ost i dokumentnavne, fx ost.php.
Brug ost i links/linkstekster.
Brug ost i titletag og metatags.
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:14

Oline:

Jeg er familiær med titeltags og tagging generelt på nybegynderniveau. I min reseach er jeg sødt på ordet 'meta tags' en del gange. Er der nogen der ved hvad det er, og om man kan tagge ord i sin brødtekst uden at der er noget snyd i det, og hvis det er en mulighed, hvordan gør man det?

Med hensyn til søge ord der er delt op i to fx 'QR kode' (tror ikke det er langt nok til at kvalificeres som longtail?) hvordan viser man Google at de to ord hører sammen i ét keyword?

Mvh.

Der er ikke nogen grund til at ville begynde på at skulle 'tagge' ord i sine tekster eller på anden måde manipulere sine tekster omkring søgeord. Det er flere år siden at udtryk som 'keyword density' og den slags havde en betydning.
Google er udmærket i stand til at forstå de fleste delte ord og forskellige stavninger. I tilfældet QR kode, så er den almindelige stavning jo i to ord og søger jeg i google på 'qrkode' så får jeg stadig resultater for 'QR kode' omend ikke helt de samme. Google forstår også i højere grad synonymer og såkaldte 'keyword clusters', altså ord der meningsmæssigt hænger sammen, selvom de ikke er synonymer.

Derfor skal du ikke bekymre dig om at manipulere dine tekster, men skrive til dine kunder og besøgende. Derudover kan det være en god ide at have søgeordet med i en underoverskrift (H1 eller H2), samt i Title tagget og eventuelt i ALT tagget på et billede, hvis det er relevant.
Meta-descriptions er ikke en del af det Google lægger vægt på i søgeresultaterne, så her skal du fokusere på at skrive en tekst der gør at folk får øje på den i søgeresultaterne.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)