Jeg lancerer snart en ambitiøst networking platform, og skal i den forbindelse have buskabet ud til alle landets forretninger [de forretninger som er en del af bylivet, herunder restauranter, caféer, barer, teatre, butikker, shopping, hoteller, kulturelle steder, etc.] Jeg er udmærket bekendt med, at vi ikke må spame folk til, og kun sende til de personer/virksomheder som har accepteret vores henvendelse. Men hvor går grænsen, og hvad er konsekvensen? Hvis vi nu sender én stor direct mail kampagne ud til dem alle sammen. Så vil der helt sikkert være personer som reagerer negativt. Men hvad kan konsekvensen være ved dette? Vi vil ikke fortsætte vores direct mail kampagner yderligere ... én udsending, that's it. Hvor langt kan man gå, og hvor krydser man stregen, hvor det får "alvorlige" eller økonomiske konsekvenser? |
Du kan få en bøde ud af det. Og en masse negativ omtale, samt ende i folks spamfilter/blive blacklistet.
Så der er bestemt konsekvenser.
Se f.eks. her
VH
Caroline