Er det et I/S? Så må han afregistres og der sker hos Erhvervs og selskabsstyrelsen Der findes en ophørsblanket i kan benytte på virk.dk
Så laves der et afsluttende regnskab for jeres I/S på slut datoen og det bruger i begge ved næste selvangivelse
Vil du køre videre som jeg forstår det, så skal du ha nyt CVR nummer da et I/S kræver mindst 2 deltagere du kan ikke forsætte med samme CVR men kan godt overtage navnet
Du skal købe de aktiver du evt skal bruge, af jeres I/S og det skal med i regnskabet for det I/S når det lukker
Hvis det ikke er et I/S men et ApS så ser det anderledes ud, men jeg svarede ud fra I/S
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja det er et I/S firma, men skal jeg forstå det sådan at vi er nødsaget til at lukke firmaet, hvorefter vi skal oprette det igen på et andet cvr nummer`?
ja det er et I/S firma, men skal jeg forstå det sådan at vi er nødsaget til at lukke firmaet, hvorefter vi skal oprette det igen på et andet cvr nummer`?
Ja - det er fremgangsmåden ved et I/S. For at bibeholde CVR-nr. skal ny partner ind i firmaet.
Er I enige om at din partner skal træde ud? Ellers skal du være opmærksom på om der er nogle forhold i jeres interessentskabskontrakt som kan give problemer.
Et I/S er ikke et "selskab", men er en form for "fællesbo", altså et fælles enkeltmandsfirma.
Går en partner ud, så skal alle ender og kanter gøres op, som allerede forklaret, ligesom i en skilsmisse, bortset fra der ikke er hustrubidrag og børnepenge.
Hvorvidt CVR-nummer skal ændres eller ej, er nok af mindre betydning.