Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern medejer i virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Letsfixit Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Min kollega har ikke tid/energi til at være en del af virksomheden mere, mit spørgsmål er så hvordan jeg fjerner ham i selvskabet?

//Daniel Havmand

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det et I/S? Så må han afregistres og der sker hos Erhvervs og selskabsstyrelsen Der findes en ophørsblanket i kan benytte på virk.dk

Så laves der et afsluttende regnskab for jeres I/S på slut datoen og det bruger i begge ved næste selvangivelse

Vil du køre videre som jeg forstår det, så skal du ha nyt CVR nummer da et I/S kræver mindst 2 deltagere du kan ikke forsætte med samme CVR men kan godt overtage navnet

Du skal købe de aktiver du evt skal bruge, af jeres I/S og det skal med i regnskabet for det I/S når det lukker

Hvis det ikke er et I/S men et ApS så ser det anderledes ud, men jeg svarede ud fra I/S

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Letsfixit Skrevet kl. 15:33

ja det er et I/S firma, men skal jeg forstå det sådan at vi er nødsaget til at lukke firmaet, hvorefter vi skal oprette det igen på et andet cvr nummer`?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Daniel Havmand:

ja det er et I/S firma, men skal jeg forstå det sådan at vi er nødsaget til at lukke firmaet, hvorefter vi skal oprette det igen på et andet cvr nummer`?

Ja - det er fremgangsmåden ved et I/S. For at bibeholde CVR-nr. skal ny partner ind i firmaet.

Er I enige om at din partner skal træde ud? Ellers skal du være opmærksom på om der er nogle forhold i jeres interessentskabskontrakt som kan give problemer.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:08

Et I/S er ikke et "selskab", men er en form for "fællesbo", altså et fælles enkeltmandsfirma.

Går en partner ud, så skal alle ender og kanter gøres op, som allerede forklaret, ligesom i en skilsmisse, bortset fra der ikke er hustrubidrag og børnepenge.

Hvorvidt CVR-nummer skal ændres eller ej, er nok af mindre betydning.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)