Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det negativ SEO eller hvad er fidusen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med jævne mellemrum støder jeg på sites som http://stil-sko-dk.com

Sitet har et billede og linker blandet til alle andre typer sites. De linker både til webshops men også andre affiliate sider som de med garanti ikke har nogen aftale med, hvorfor det umiddelbart ikke giver nogen mening. Samtidig er der heller ingen tekst men blot billede og link.

Er det et forsøg på negativ SEO eller en udlænding der forsøger at lave affiliate i DK?

Håber der er nogen der kan forklare fordelen/meningen med den type sites!

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja de er en belastning.

Det er opkøbte domæner, hvor der annonceres via bing/Yahoo.

Opretter du en bing search kampagne, vil du opleve, at der kommer kliks (kunstige, ,er ikke konverterer) fra den type sites.

Heldigvis tillader Google ikke samme L... med adsense eller display.

Sidst jeg konfronterede bing med problematikken, var svaret "Du kan jo bare ekskluderer dem i dine annoncekampagner" - øhh ja, i kunne også bare ryde op i jeres display netværk.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min undren er mest over hvad der vindes ved, at lave de sider? eks. kan jeg se, at de linker til flere affiliateside (som de med garanti ikke ejer) som jo i princippet er fint hvis man er ejer af den side de linker til, men det giver i min optik ingen mening da de jo intet får ud af at linke til sider de ikke selv ejer eller har en aftale med.

Da det samtidig er meget simple sider, der umiddelbart ikke kan have særlig "høj status" hos eks. google, så er det min tanke leder hen imod negativ SEO...

og ja, jeg har en side de eks. linker til.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de links du ser nu er bing search annoncelinks, der bare er godt maskeret ?

Så få en eller anden klaphat, penge pr click -og så er det jo bare at købe sig til klikkende trafik.

Det minder meget om den metode en 14 årig forsøgte at sælge, som en "bog" herinde fra et par måneder siden.


Du kan fjerne siden i dine kampagner, men der kommer nye til hele tiden - går ud fra du annoncerer via bing/yahoo/msn ik ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det giver mening men det eneste jeg har lavet af annoncering er via facebook og slet ikke tilnærmelsesvis til de produkter der linkes til. Det vil sige jeg hverken laver bink/yahoo/msn eller for den sags skyld Google Adwords kampagner.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at send mig et link til siden.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den jeg nævnte i indlægget.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Naturligvis -)

Det ser godt nok mystisk ud må jeg erkende - det er ikke en bing search side. Jeg overså linket i første omgang.

Se sitet er nyregistreret og derfor vil jeg tro, at det ikke har til formål, at fortsætte på nuværende måde uden ændringer.

Domænet er købt via et Polsk hostingselskab.

Teknisk er der ikke så meget at frygte, da der er indsat Canonical til teksternes oprindelige kilde og der linkes ud med nofollow.

Konstruktionen vil formentlig blive benyttet til kunstig trafik og bing ads eller andre former for fuskeri.

Lad os følge sitet og se udviklingen, det bliver interessant.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

UPDATE:

Så er der kommet affiliate link på fra Euroads (dk)



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)