Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med revisor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg driver til daglig en bette købmandskiosk. Jeg har været igang siden 1 april.

I butikken har vi en enkelt kasse, hvor alle penge fra varesalg osv kommer i. Når der er for mange penge, laver jeg en udbetaling på kassen og smider dem derefter i en drop safe boks. Der er 12 spilleautomater i butikken, hvorfor jeg har en vekselmappe med 5000 kr liggende ude bagved, i et pengeskab ( skal jo kunne veksle polletter til cool cash når folk vinder). Her forefindes de penge de spillende gæser har lagt i vekselautomaten også!

Mit problem er at min revisor vil have mig til at tælle alle pengene i det hun kalder KASSE 2. Altså alle de penge der ikke er i kassen, men som er deponeret. Dette kan også godt lade sig gøre, men ikke når jeg har en fridag, eller måske, hvis vi ser lidt frem, holder en uges ferie, eller hvis jeg ikke lukker butikken. Der er mig og en enkelt ansat. Det er helt udelukket at den ansatte får nøglen til drop safen. Vil simpelthen ikke have at den ansatte får adgang til alle pengene. Jeg ved at de tidligere ejerer, IKKE skulle optælle KASSE 2 hver dag ( har været ansat i butikken fire år forinden), så jeg finder det lidt mærkeligt at jeg pludselig skal til at optælle samtlige kontanter der måtte ligge. Er der en forklaring på dette? Ifølge revisor følger de blot loven, men i min verden er det kun rent besvær, i og med det ikke kommer til at ske de dage jeg ikke selv lukker butikken.

Kan problemet løses på en anden måde?

Håber i forstår mit spørgsmål.

VH

Søren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg synes vel at det burde være enkelt. Når du tømmer kassen i dropsage laver du en udbetaling fra kassen siger du. Der noterer du vel beløbet og så ved du jo hvad der er i dropsafen, og det samme kan ansatte der smider penge i dropsafen gøre, lave optælling af beløbet,og notere det som overført til dropsafe - hvilket jo kan afstemmes med kasserulle ognindhold i kasse, så I altid ved hvad der er i dropsafen. rækker det ikke for revisor?
Og tilsvarende, hvis det kun er dig der åbner safen med spillepenge, så kan du vel vide præcist hvad der er i den, for du vil jo ikke lade andre åbne den, så har du vel tallet, og de ansatte kommer aldrig ind og rører ved beløbet når du ikke vil lade dem komme i safen?
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:30

Jeg synes vel at det burde være enkelt. Når du tømmer kassen i dropsage laver du en udbetaling fra kassen siger du. Der noterer du vel beløbet og så ved du jo hvad der er i dropsafen, og det samme kan ansatte der smider penge i dropsafen gøre, lave optælling af beløbet,og notere det som overført til dropsafe - hvilket jo kan afstemmes med kasserulle ognindhold i kasse, så I altid ved hvad der er i dropsafen. rækker det ikke for revisor?
Og tilsvarende, hvis det kun er dig der åbner safen med spillepenge, så kan du vel vide præcist hvad der er i den, for du vil jo ikke lade andre åbne den, så har du vel tallet, og de ansatte kommer aldrig ind og rører ved beløbet når du ikke vil lade dem komme i safen?
Venlig hilsen

Hej John, jeg kan godt følge både din og trådstarters argumentation, men skal du overholde den gældende skattelovgivning, så omfatter et dagligt kasseregnskab en optælling af alle kontante beholdninger.

Dette er helt ufravigeligtYes

Hvad tidligere ejere har gjort eller ikke gjort kan ikke bruges til noget i denne sammenhæng.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:34
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:10

Tonny Skov Pedersen:

.... skal du overholde den gældende skattelovgivning, så omfatter et dagligt kasseregnskab en optælling af alle kontante beholdninger.

Dette er helt ufravigeligtYes

Hvad tidligere ejere har gjort eller ikke gjort kan ikke bruges til noget i denne sammenhæng.

Hej Tonny,

Jeg er helt enig med dig i ovenstående, men sådan som jeg læser Johns kommentar, så lægger han op til, at den aflåste boks, som ikke røres af nogen, må indeholde samme beløb dagen efter optælling, som den gjorde dagen før.

På den måde vil man i praksis betragte den aflåste boks som optalt igen på dagen, men bare optalt til det samme beløb som dagen før.

Jeg skriver "i praksis", for jeg er klar over, at skattelovgivningen ikke vil acceptere dette.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)