Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

klage og betaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har haft hjælp af en konsulent, som ikke har leveret det aftalte. Jeg har tilbageholdt den sidste halvdel af betalingen indtil hun leverer, men jeg vil gerne komme i forkøbet at hun begynder at sende gebyrer, rykkere og til sidst inkasso. Findes der et regelsæt om hvordan jeg kan skrive til hende at jeg ikke vil vil betale, før hun leverer det aftalte arbejde?

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

Ikke andet end at du skal sikre dig hun er klar over hvad du er utilfreds med og hvad du kræver og at du ikke vil betale. Det forhindrer jo ikke hende i være uenig og derfor sende rykkere med gebyr, men for inkasso vil et brev, du er sikker på hun har modtaget, betyde at hun - hvis hun vælger at prøve inkasso, er nødt til at køre en sag mod dig. Vinder hun den, vil hun får sine penge + gebyrer osv + du vil få omkostningen til sagen/advokat - taber hun vil hun stå med håret i postkassen og endeligt kan den blive til et forlig, hvor I bliver enige om at dele på den ene eller anden måde og måske tage hver jeres advokats omkostning og dele en retsomkostning.

Det er derfor altid bedst hvis man kan enes inden det ender i en sag - men det er jo ikke altid muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48

Hej Orca

Det gør der heldigvis ikke...

Juridisk set er det afgørende, at du har sar klare rammer og betingelser op for 

hvad du bestiller hende til og hvad hun skal ha' for det.

Hvis du ikke har gjort det hjemmearbejde grundigt, risikerer du hun stævner dig

og vinder sagen, så prøv at finde en forligsmæssig løsning ved at mødes med hende og tale

tingene igennem, sådan at I begge synes resultatet er OK.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)