Hej Uffe.
Jeg kan forstå du gerne vil have noget med ledelse at gøre, men er i tvivl om hvilken uddannelse du skal vælge. Jeg vil anbefale dig, at du uddanner dig til maskinmester. Når folk siger maskinmester, tænker mange, at det er en person som er ude at sejle det meste af tiden. Det er ikke tilfældet. Faktisk arbejder 80% af dem i land, og i mange forskellige erhverv.
Grunden til, at jeg vil anbefale dig denne uddannelse er, at det er en polyteknisk uddannelse. Altså den favner rigtigt bredt fagligt, lige fra strøm og motorlære til til ledelse og økonomi. Du for på maskinmester uddannelsen kendskab til rigtig mange forskellige fag, og vil dermed, efter min mening, lettere kunne sætte dig ind i forskellige stirationer i fremtiden.
På Århus Maskinmester Skole, har de en decideret uddannelses linje som er minded på ledelse, og jeg formoder det ville være en god linje for dig.
Jeg syntes du skulle tage og se på deres hjemme side, og google lidt på maskinmester. Efter min mening er det den bedste uddannelse, når du gerne vil være leder i det tekniske. Du kan samtidig også drage fordel af den håndværksmæssige tilgang til tingene i praksis.
En bonus er er der næsten ingen arbejdsløshed er bland maskinmestre, og der er en stigende efterspørgsel på dem.
http://www.aams.dk
Hvis du er interesseret i mere viden, så ring til deres studievejledning og hør nærmere om uddannelsen.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar.
Venligst Casper