Hej, Jeg kan forstå at jeg ikke skal betale told hvis jeg køber ydelser (for eksempel en reseller konto på en server) i for eksempel USA, og så sælger delte konti. Men her på et tidspunkt i fremtiden kunne det måske være relevant at bestille en server, som blev colocated - også i USA. Det vil med andre ord sige at tingene på intet tidspunkt rører Danmark - datacentret samler serveren og sætter den op derinde. Hvordan skal jeg forholde mig til det i forhold til moms? Selve serveren må jo være et fysisk produkt (det er fysiske dele), og at serverpladsen (colo) er en ydelse, og jeg sælger stadig de individuelle konti som ydelser. Er det korrekt forstået? Og i så fald - hvordan ser toldregnsakbet så ud? Skal jeg betale told på ting jeg køber, men som ikke kommer til eller fra Danmark? Og jeg skal ikke betale told af de ydelser, blot opgive det jeg har solgt til 3. lande og købt fra 3. lande til SKAT, samt opgive moms ved salg indenfor EU samt momsfrie salg (virksomheder udenfor Danmark, indenfor EU). På forhånd tak. |
Kristoffer - Serverfruit:Hej,
Jeg kan forstå at jeg ikke skal betale told hvis jeg køber ydelser (for eksempel en reseller konto på en server) i for eksempel USA, og så sælger delte konti. Men her på et tidspunkt i fremtiden kunne det måske være relevant at bestille en server, som blev colocated - også i USA.
Det vil med andre ord sige at tingene på intet tidspunkt rører Danmark - datacentret samler serveren og sætter den op derinde.
Hvordan skal jeg forholde mig til det i forhold til moms? Selve serveren må jo være et fysisk produkt (det er fysiske dele), og at serverpladsen (colo) er en ydelse, og jeg sælger stadig de individuelle konti som ydelser. Er det korrekt forstået?
Og i så fald - hvordan ser toldregnsakbet så ud?
Skal jeg betale told på ting jeg køber, men som ikke kommer til eller fra Danmark? Og jeg skal ikke betale told af de ydelser, blot opgive det jeg har solgt til 3. lande og købt fra 3. lande til SKAT, samt opgive moms ved salg indenfor EU samt momsfrie salg (virksomheder udenfor Danmark, indenfor EU).
På forhånd tak.
Da serveren ikke forlader USA, skal du ikke betale told og moms :)