Hej aminoer, Er der nogen herinde som har erfaring med udlejning af lejlighed via selskab. Jeg synes det er meget bøvlet at køre udlejning via virksomhedsordningen/kapitalafkastordningen med hæverækkefølge, opsparet overskud, kapitalafkast, indskudskonto, rentekorrektion etc. Selv mange revisorer har svært ved virksomhedsordningen og bruger tit software til at holde styr på tallene. Hvis man kan lave et regnskab og selv kan bogføre, må det alt andet lige være nemmere at køre det via f.eks. et ApS. Derfor forstår jeg ikke hvorfor ikke flere kører udlejning af lejlighed i selskabsform. |
Leocat:Hej aminoer,
Er der nogen herinde som har erfaring med udlejning af lejlighed via selskab. Jeg synes det er meget bøvlet at køre udlejning via virksomhedsordningen/kapitalafkastordningen med hæverækkefølge, opsparet overskud, kapitalafkast, indskudskonto, rentekorrektion etc. Selv mange revisorer har svært ved virksomhedsordningen og bruger tit software til at holde styr på tallene.
Hvis man kan lave et regnskab og selv kan bogføre, må det alt andet lige være nemmere at køre det via f.eks. et ApS. Derfor forstår jeg ikke hvorfor ikke flere kører udlejning af lejlighed i selskabsform.
Hej
Hvis der er tale om privat beboelse, så vil det være en klar fordel at anvende hhv. Virksomhedsskatteordningen eller Kapitalafkastordningen.
Hvis der ydermere er finansiering på ejendommen, så kan der ved anvendelse af Virksomhedsskatteordningen opnås fuldt skattefradrag for renterne, d.v.s. en skatteværdi på 56-58%, hvor dette i givet fald vil kun vil andrage en skatteværdi i et selskab på 25%.
En udlejningsejendom i Virksomhedsskatteordningen kan normalt udarbejdes for ca. kr. 2.000 med tillæg for den resterende del af den personlige selvangivelse.
Et årsregnskab for et selskab vil honoramæssigt starte ved ca. kr. 4-5.000 excl. moms.
Leocat:Selv mange revisorer har svært ved virksomhedsordningen og bruger tit software til at holde styr på tallene.
Ja, desværre
Men vi er da trods alt nogen, som kan både beregne og opstille de korrekte beløb alene med en regnemaskine og en blyant
Tonny