Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine noter fra "Dos and donts og myter i SEO" til Marketing Camp 13

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:04

har du ikke poste dette indlæg 2 gange nu?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 14:11

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 14:42

Hej Martin

Tak for delingen! Jeg fandt især AdWords noterne særdeles interessante :-)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:27

Tak for disse noter, Martin!

Følgende var meget aktuelt for mig:

Hvad skal du IKKE gøre

Lad være med at lave tynde/tomme sider, da det netop er det Googles Panda-update reagerer på. Det kan f.eks. være loginsider, forkert opsatte fejlsider (der ikke returnerer 404 sider) eller udgåede produkter. Automatisk genererede sider skal du sørge for ikke bliver indekseret, f.eks. søgeresultater. Her er det meget bedre at bruge noindex,follow i headeren frem for robots.txt. Du kan benytte dig af inurl: og site: operatorerne på Google til at finde tynde/tomme sider som er indekseret. Det kunne f.eks. være “inurl:login site:domæne.dk” som viser alle sider med login i url’en på dit domæne. Et typisk eksempel på en tynd/tom side er nemlig loginsiden.

Jeg har netop tilføjet et betalingsområde til min hjemmeside med seks tilhørende "tynde" sider til registrering, bekræftelse af emailadresse, betaling, login, glemt pasord, samt skift af pasord. Der er ikke ret meget tekst på disse sider; blot de relevante html-forms og den slags. Disse sider hedder alle sammen noget forskelligt. Er det rigtigt forstået, at Google straffer mig for at have oprettet disse sider, og hvad kan jeg gøre for at undgå det?

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 15:28

Argh, formatteringen røg sig en tur - det lange afsnit i midten er naturligvis citeret fra Martins noter...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:42

Infopreneur:
Jeg har netop tilføjet et betalingsområde til min hjemmeside med seks tilhørende "tynde" sider til registrering, bekræftelse af emailadresse, betaling, login, glemt pasord, samt skift af pasord. Der er ikke ret meget tekst på disse sider; blot de relevante html-forms og den slags. Disse sider hedder alle sammen noget forskelligt. Er det rigtigt forstået, at Google straffer mig for at have oprettet disse sider, og hvad kan jeg gøre for at undgå det?

Jeg ved ikke om kan sige at Google "straffer" dig, men ja Google anser siderne for at være værdiløse mere eller mindre og derfor irrelevenate og derfor igen ikke gode for dig. Det du skal gøre er at sørge for at siderne ikke bliver indekseret, og det gør du bedst ved at putte noindex i sidernes <head> sektion. Så der skal du have fat i din programmør formentlig, hvis ikke du selv kan gøre det :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fede noter. Det er guld værd for dem, der ikke var til Marketing Camp 13 :-)

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 17:31

Jamen det er jo rigtig fedt at høre :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 18:05

Martin Hjort:
Jeg ved ikke om kan sige at Google "straffer" dig, men ja Google anser siderne for at være værdiløse mere eller mindre og derfor irrelevenate og derfor igen ikke gode for dig. Det du skal gøre er at sørge for at siderne ikke bliver indekseret, og det gør du bedst ved at putte noindex i sidernes <head> sektion. Så der skal du have fat i din programmør formentlig, hvis ikke du selv kan gøre det :)

Tak for svar, Martin, det er nu gjort. :)

Jeg ser frem til at læse dine fremtidige noter!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)