Hej aminoer. Jeg er 15 år gammel, og overvejer at starte en webshop. Pt. tænker jeg på at sælge covers til iPhone og Samsung Galaxy (ja, jeg ved godt at der allerede er mange der sælger iPhone covers, men meningen er at jeg vil prøve at have en webshop og se om det er noget for mig, ikke at tjene mange penge på den. Derudover har jeg også valgt covers, fordi det er simple produkter om ikke kræver meget lagerplads). Derfor har jeg et par spørgsmål. Jeg har søgt på Google men har ikke kunne få et konkret svar. 1. Skal jeg så betale importafgift hvis jeg fx køber covers hjem fra ebay eller kinesiske sider som fx www.ioffer.com eller www.dx.com? 2. Når nogen bestiller fra min webshop, skal jeg så gå ned på det lokale posthus og sende det selv, eller findes der en smartere løsning? 3. Er der nogen der har erfaringer med www.tictail.com? Jeg håber at der er nogen der kan svare på mine spørgsmål. :-) |
Først og fremmest skal du vide, at du ikke må importere covers eller andet fra uden for EU uden at ha virksomhed OG være importregisteret af hensyn til moms - for at få det skal du være 18 eller ha dispensation i statsamtet
Du skal derfor lede efter noget inden for EU og du må ikke overstige 50.000 i salg på 12 mdr i træk uden at komme i problem
vh