Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på rabat ved formidling af gavekort

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der ved, hvordan momsbehandlingen af gavekort skal være, når man videreformidler gavekort?

Vi har lavet aftale med nogle firmaer om at købe deres gavekort til nominel værdi minus en rabat, som er vores kommission for at videreformidle og markedsføre gavekortene. Dvs. at et gavekort til pålydende værdi på 100 DKK køber vi for fx 95 DKK og videresælger for 100 DKK.

Pt er fakturaen fra gavekortudstederen bygget op som: 100 gavekort á 100 DKK =10.000, herunder står der så rabat 5% = 500. Total at betale 9.500 DKK, men er det korrekt? Skal der ikke tillægges moms på de 500 DKK, så der her stod -625 DKK, hvoraf der efterfølgende kan løftes 125 DKK i momsangivelsen?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

rhjacoa:

Er der nogen, der ved, hvordan momsbehandlingen af gavekort skal være, når man videreformidler gavekort?

Vi har lavet aftale med nogle firmaer om at købe deres gavekort til nominel værdi minus en rabat, som er vores kommission for at videreformidle og markedsføre gavekortene. Dvs. at et gavekort til pålydende værdi på 100 DKK køber vi for fx 95 DKK og videresælger for 100 DKK.

Pt er fakturaen fra gavekortudstederen bygget op som: 100 gavekort á 100 DKK =10.000, herunder står der så rabat 5% = 500. Total at betale 9.500 DKK, men er det korrekt? Skal der ikke tillægges moms på de 500 DKK, så der her stod -625 DKK, hvoraf der efterfølgende kan løftes 125 DKK i momsangivelsen?

Almindeligtvis vil du på faktura opgøre antallet af vare, ydelser og evt. rabat inden momsbeløbene beregnes.

Når det så er sagt, er der noget med, at formidling af gavekort ikke i sig selv er en momspligtig ydelse, Der ser ud til, at være lidt modsatrettede meninger på området og jeg kan ikke helt udtale mig, da jeg ikke har praktisk erfaring med området.

/Christian

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)