Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side om aktiespil fjernet i Googles søgeresultater

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på Spekulant.dk lavet en omfattende guide til aktiespil med råd tips osv. Vel nok den mest omfattende side der findes i Danmark om dette emne. Det gik fint allerede et par dage efter siden blev lanceret; den kom med i Google søgeresultater på side 2 - flere er også begyndt at linke til siden.

Men i dag opdager jeg at siden er blevet ekskluderet; man kan simpelthen ikke finde siden mere hvis man søger på aktiespil. Nogen der her en idé om hvad der kan være sket? Bør det ikke være i Googles interesse at brugerne via søgninger havner på nyttige og relevante sider? Jeg finder siden nyttig og relevant; den er ikke blot et reklamestunt, selvom jeg dog har en række AdSence-annoncer på siden.

Har en lille idé om hvad der kan være sket: har købt lidt annoncering på AdWords; det var i starten ganske billigt og jeg fik en del visninger og hits; prisen blev dog ret hurtigt sat op og på et niveau hvor det absolut ikke var rentabelt at betale for det. Stoppede derfor med at bruge adWords. Kan det tænkes at Google har ekskluderet mig fordi de gerne vil have mig til at betale for at få vist siden i søgeresultaterne? Det undrer mig i øvrigt at Google satte prisen kraftigt op eftersom der ikke er andre annoncører der pt. viser annoncer i kategorien "aktiespil". Men Google er sikkert klar over at rigtig mange søger på ordet aktiespil for tiden og forsøger vel at udnytte det og forlange desto højere priser.

Et par dage før jeg blev ekskluderet bemærkede jeg desuden at Google Inc. havde været inde på siden flere gange. Der her med andre ord været ansatte på Google inde og kigge på siden, ikke blot en søgerobot.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg timingsmæssigt har lanceret siden ifb. med de store igangværende aktiespil; mange må forventes at søge på aktiespil i denne tid og havde derfor også satset på at få en del trafik til siden. Indtil videre må jeg dog konstatere at trafikken fra Google nærmest er stoppet; bortset fra de der lander på forsiden af Spekulant.dk. Har på forsiden også lidt om aktiespil.

Skulle man prøve at kontakte Google og høre hvorfor man er blevet ekskluderet - og er det i det hele taget muligt at komme i kontakt med dem om dette?

Siden om aktiespil som nu er blevet ekskluderet følger her: http://www.spekulant.dk/aktiespil

/Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 10:44

Prøv at tilmelde dig deres webmaster tools hvor de rapporterer hvis de f.eks. mistænker din side for at indeholde malware og lign.

http://www.google.com/webmasters/sitemaps/

Der er desuden en masse fin information omkring hvordan de crawler din side og om de er stødt på fejl.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 2. Aug 07
Skrevet kl. 11:13

Mange tak for info Claus. Det værktøj vil jeg kigge nærmere på.

/Henrik

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:11

Hvis jeg ellers kan tælle rigtigt til tre, så har du da overtrådt aftalen med Google Adsense??

Man må kun have tre indholdannoncer på een side. Skynd dig at få styr på det inden du bliver smidt ud af systemet permanent.

Det er sikkert ikke derfor du er ude af indekset. Den slags sker ind imellem med en ny side. Den er indekseret i starten, så er den væk et stykke tid inden den igen vender tilbage.

Sørg for løbende (og ikke alle på een gang) at få flere links til din side, så ordner det sig med indekseringen.

God idé også at tjekke med webmaster tools!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:14

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 2. Aug 07
Skrevet kl. 13:54

Hej Anders,

Google AdSence har vist for nylig justeret deres regler vedr. antal annoncer på én side jf. følgende

"I henhold til Google AdSense programpolitikkerne kan du placere op til tre annonceenheder og tre linkenheder på enhver side."

Disse regler overholder jeg til punkt og prikke; de andre annoncer du ser udover indholdsannoncer er linkenheder, så jeg tror ikke Google lukker min konto pga. for mange annoncer... :)

I øvrigt tak for de andre tips; håber siden dukker op igen i søgeresultaterne inden for et par dage. Står dog undrende overfor hvorfor siden pludselig er forsvundet i søgeresultaterne. Hvis Google bevidst har bannet siden kunne jeg virkelig godt tænke mig at vide hvorfor.

Pt. linker følgende eksterne websider til temasiden om aktiespil:

http://www.aktieplus.dk/
http://www.stockblog.dk/
http://www.shareholders.dk/videnominvestering/linksamling/index.asp

De to sidste har endda en god page-rank, det burde også få min side til at dukke op i Google søgersultater.

Prøver at finde andre steder som vil linke til siden - gode forslag modtages gerne! :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:30

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:38

www.spekulant.dk:

Kan det tænkes at Google har ekskluderet mig fordi de gerne vil have mig til at betale for at få vist siden i søgeresultaterne? Det undrer mig i øvrigt at Google satte prisen kraftigt op eftersom der ikke er andre annoncører der pt. viser annoncer i kategorien "aktiespil". Men Google er sikkert klar over at rigtig mange søger på ordet aktiespil for tiden og forsøger vel at udnytte det og forlange desto højere priser.

Et par dage før jeg blev ekskluderet bemærkede jeg desuden at Google Inc. havde været inde på siden flere gange. Der her med andre ord været ansatte på Google inde og kigge på siden, ikke blot en søgerobot.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg timingsmæssigt har lanceret siden ifb. med de store igangværende aktiespil; mange må forventes at søge på aktiespil i denne tid og havde derfor også satset på at få en del trafik til siden. Indtil videre må jeg dog konstatere at trafikken fra Google nærmest er stoppet; bortset fra de der lander på forsiden af Spekulant.dk. Har på forsiden også lidt om aktiespil.

Skulle man prøve at kontakte Google og høre hvorfor man er blevet ekskluderet - og er det i det hele taget muligt at komme i kontakt med dem om dette?

Siden om aktiespil som nu er blevet ekskluderet følger her: http://www.spekulant.dk/aktiespil

/Henrik

Hej Henrik

Hvis Google nogensinde skulle begynde at koordinere Adwords annoncering med "Naturlige hits", ville de få rigtig mange problemer, så det kan du være sikker på at de ikke gør.
Prissætningen af annoncerne er afhængig af udbud og efterspørgsel, så det er ikke Google der trykker prisen op - det er de andre annoncører som vil betale mere.

Med mindre du har gjort noget, som kræver eller inviterer til manuel "attention" fra Googles side, kan du være forvisset om, at der ikke har været personale inde for at kigge på din side. De har simpelthen ikke personale nok til at overvåge alle hjemmesider.

Jeg ved ikke om det kan trøste, men vi har faktisk selv været ude for det samme, som du nu er ude for. Sider kan forsvinde ud af indekset af flere årsager, men som der så rigtigt er kommenteret, KAN det skyldes at Google ikke har opdateret alle datacentre. Jeg kan dog tolke at siden du refererer til har eksisteret i længere tid, så der kan være mange andre årsager. Google har senest i maj gennemgået en større opdatering af deres algoritmer til vægtning af sider, hvor de bl.a. kigger meget på duplikeret indhold. Hvis meget af den content du har på siden er mere eller mindre kopieret fra et andet sted (også fra en anden af dine egne sider), KAN det have nogen betydning.

Jeg vil tvivle på at det er et Adsense problem, da din hovedside jo indekserer fint.
Jeg kan dog forstå dit problem, da jeg selv spiller med i aktiespillene - så det er jo nu din side er interessant. Gå dog ikke i panik. Kom tilbage om et par dage hvis der stadig er problemer.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Køb e-bogen: Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside uden risiko - 14 dages fuld returret.

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:02

Prissætningen af annoncerne er afhængig af udbud og efterspørgsel, så det er ikke Google der trykker prisen op - det er de andre annoncører som vil betale mere.

Eftersom der ikke er andre annoncører på det pågældende søgeord "aktiespil" kan det vel næppe være konkurrenterne der skruer prisen op? Ellers er der vist noget jeg har misforstået...

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:05

Hej Spekulant  Cool

Dit website er ikke banned, dine andre sider på det pågældende domæne er indekseret, men en forudsætning for indeksering er at kodningen af siden er korrekt, husk at bruge de rigtige koder, du mangler for eksempel afslutningen </body></html> på de side du gerne vil have indekseret. Jeg vil foreslå dig at gennemgå kodningen.

Wesecureit

René

Wececureit René
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)