Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af 1. regnskabsår - hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Muse Captain Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved oprettelse af selskab efter d. 1. juli (i 3. kvartal), kan jeg forstå at man kan optimere sit 1ste regnskabsår, og få muligheden for at udbetale et ekstra udbytte, hvis man sætter 1. regnskabsår med udløb til d. 30. september, fordi man så kan nå at hæve et ekstra udbytte (op til de 48.300) til den lave skatteprocent på 27% .

Mit spørgsmål er hvordan optimerer man 1. regnskabsår hvis man opretter sit holding selskab før 1. juli - f.eks. i i juni 2. kvartal? Der kan man så ikke sætte det til udløb d. 30 september næste år, fordi så vil der være mere end de 18 mdr. som 1ste regnskabsår må være.

Nogen der ved hvordan man optimerer det bedst muligt her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38

Bare som indskydelse, har du fordel af det. For at få udbytte skal du ha afsluttet regnskabsåret med et overskud som du i selskabsform betaler 25% selskabsskat af. Her kan du så får udbytte til 27% og havner samlet omkring 44% - som svarer helt til det du havner på hvis du ikke betaler topskat, og tager det som løn

Betaler du topskat, så er den god nok for så kan du få udbyttet med den samlede beskatning på 44% op til grænsen for 27% skat, og derefter vil udbytte koste noget nær det samme som topskat af løn

Du kan føre udbytte skattefrit op til holding - efter at drift har skattet de 25% - men jo stadigt ikke få det ud i holding uden personlig udbytte skat, og så har du først 25% og så udbytteskat 27% og havner igen på det samme

Bare så du har den med

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Muse Captain Skrevet kl. 15:34

Hej john,

Rigtig god pointe! Det kan ikke betale sig i dette tilfælde så.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)