Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg ved at blive scammet? Underlig kontakt via min webshop.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte med at sige, at jeg ikke har noget ude at svømme.

Men her er en lille historie, som jeg muligvis ikke har set enden på endnu. Jeg har anonymiseret mailkorrespondancen.

Vedkommende kontaktede mig via min kontaktformular i webshoppen. Jeg har kun det opgivende navn, og tilsvarende gmail-adresse. Ingen postadresse eller telefonnr. Navnet er tilstrækkeligt almindeligt til det er umuligt for mig at finde vedkommende.

Dag 1

Henvendelse: "Hvor skaffer jeg (dyr vare) hurtigst?"

Mig: "Jeg sælger den. Bestil i dag, så sender jeg med det samme, eller bestil og afhent hos mig i aften".

(Hører ikke mere den dag, der kommer ingen ordre fra vedkommende, eller andre på samme vare)

Dag 3

Henvendelse: "Kan jeg nå at afbestille. Det vil jeg gerne"

Mig (jeg misforstår og tror der står "bestille"): "Du kan bestille den her (link til vare)".

Dag 4

Henvendelse: "Jeg spurgte om jeg kunne AFBESTILLE"

Mig: "Undskyld, jeg læste forkert. Den er hermed afbestilt".

(jeg vælger at ignorere, at vedkommende slet ikke har bestilt varen)

Dag 11

Henvendelse: "Du har sikkert nået at sende den. Jeg har ikke hentet den på posthuset. Sender du mine penge retur?"

Mig: "Du har aldrig bestilt eller betalt for noget. Så du skal ikke have penge retur".

Her er jeg nu.

Gad vide, om det er et udspekuleret forsøg på at tiltuske sig penge, eller bare en "forvirret" person?

For min skyld kan vedkommende bare klage til sin bank, NETS, Forbrugerrådet, politiet og Ekstra Bladet. Det er ret nemt at dokumentere, at der ikke er nogen handel.

Har andre oplevet noget lignende, og hvad er der så sket efterfølgende?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)