Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udlejningslejlighed gennem firma

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Indlæg ialt: 44
Fra  CT Invest Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ærede Aminoer :) 

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at købe en en ejerlejlighed gennem sit firma, og bruge den som udlejningslejlighed. Altså at have lånet i firmaet.. Er alle lejligheder i princippet mulige at købe gennem erhverv, eller er det forskelligt fra lejlighed til lejlighed? 

Mvh.

Christopher 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:48

Det er der ikke noget ivejen for, men husk ingen moms på boligudlejning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Det er generelt ikke noget problem. Der kan være servitutter der hindre det. Jeg antager, at du driver virksomhed i selskabsform, men det er stadig muligt at få belåning. Men ofte med et krav om kaution, og høj udbetaling. Der er mange tricks til at skaffe sig belåning uden kaution.

Der er kun moms på erhversleje.
Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Fra  CT Invest Skrevet kl. 23:21

Tak for svarene :) 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:37

Christopher Tranæs:

Tak for svarene :) 

og vær klar på et højt dokumentations niveau på at du ikke selv har benyttet den uden at blive beskattet.

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christopher, 

Der er ingen hindringer som udgangspunkt, med mindre der er servitutter, der forhindrer at du må erhverve lejligheden som virksomhed. Udover dette, skal du også være opmærksom på, at der kan være servitutter, der forhindrer udlejning af ejendommen. Personligt har jeg set mange tilfælde hos mine klienter, hvor de ikke har læst servitutterne ordentligt igennem og er lige ved at købe en "ubrugelig" ejendom til formålet. Ydermere er der forskel i, om du køber sommerhus eller en ejendom der ikke er omfattet af lov om sommerhus. 

Det er også korrekt nævnt, at der ikke er moms ved udlejning af disse ejendomme, hvorfor mange ikke lader sig momsregistrere. Dog kan det stadig være en god ide, at lade sig momsregistrere, da du kan få moms tilbage og fradrag for udgifter forbundet med renoveringen af ejendommen.

Såfremt du får brug for rådgivning vedr. køb af fast ejendom - om det er udlejning ved virksomhed eller privat - så kontakt mig endelig med en PM. 

Mvh

K.I. Consulting & Law

www.ki-cal.dk

Fra København N
Tilmeldt 9. Aug 12
Fra  CT Invest Skrevet kl. 12:23

Mange tak for det detaljerede svar. Jeg vil vende tilbage til dig :)

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 12:32

Det vil jeg se frem til :)

Fortsat god dag, og held og lykke med ejendomskøbene!

Mvh

K.I. Consulting & Law

www.ki-cal.dk

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:07

K.I. Consulting & Law:
Det er også korrekt nævnt, at der ikke er moms ved udlejning af disse ejendomme, hvorfor mange ikke lader sig momsregistrere. Dog kan det stadig være en god ide, at lade sig momsregistrere, da du kan få moms tilbage og fradrag for udgifter forbundet med renoveringen af ejendommen.

Er det rigtig, for at han kan blive momsreg. skal en del af lejerene være virksomheder, og han kan kun få en forholdsdel af momsen tilbage.

Bliver spørger momsreg. skal lejer betale moms Smile

Tilmeldt 3. Apr 12
Skrevet kl. 10:04

Hej Kah, 

Ikke nødvendigvis. Han kan nøjes med at have et "bi-erhverv" som er nærliggende udlejning af fast ejendom. Fx Ejendomsservice. Den kategori er ikke momsfritaget, så hans hovedbeskæftigelse er udlejning af fast ejendom, men han kan også påtage sig opgaver som fx trappevask, renovering af fast ejendom, haveservice, rengøring mm. Skulle han så købe ind til renoveringen, kan han trække momsen fra og få fradrag for en del af udgifterne.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)