Vi skal lave en lagerstatus i en butik med tusindvis af ensartede varer (CD'er), som alle har stregkoder. De få der ikke allerede var det påtrykt, forsyner vi selv med en label). Ved salg scannes varen ind i kasseterminalsystemet, hvor varerne ligger i en database. Jeg ved ikke om der er indbygget noget der er beregnet til netop lagerafstemning. Jeg tror det ikke og det er i givet fald sikkert lige så upålideligt som resten af systemet. Jeg er ubegribeligt dum til hardware, men ræsonnerer følgende: Når man bipper en vare med en (trådløs?) håndscanner, sender den jo data - som regel til en database, hvor den så slår matchet op og måske endda tælle lagerbeholdningen op eller ned med 1 stk. Da terminalsoftwaren sikkert ikke kan bruges forestiller jeg mig at udlæse varedatabasen og importere den på en PC/Mac, eller måske endnu mere simpelt: i Excel. Jeg forlanger ikke noget meget eksotisk, der både kan bore huller i væggene og ta' Sverige. Jeg ville såmænd være tilfreds, hvis der i regnearket/databasen - ud over stregkoden, som man bipper på - er et felt med varenummer og et med titel og at scanneren bare markerer den matchende post på een eller anden måde, så skal jeg nok selv ordne resten i Excel. Hvordan griber jeg det an? |
Hej
Kan du indstille scannere til at fungere som tastatur?
Er det tilfældet er der muligheder i Excel + lidt programmering i VBA.
M.v.h.