Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms ved køb af ydelse i 3. land?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med et lille momsregnskab?

Hvis jeg tjener 1.250.000 kr inkl moms på et regnskabsår og de eneste udgifter jeg har er 750.000 kr eks moms til en virksomhed i et 3.land uden for eu.

Hvor meget skal jeg så betale i moms? - Er det 100.000 kr, 250.000 kr eller noget helt 3.?

Synes det er lidt tricky at finde ud af, da man vel skal indberette momsen af købet i udlandet, og samme tid trække dem fra som en udgift, eller?

Grunden til jeg spørger er, at hvis jeg på stående fod skulle indberette momsen, ville jeg tro at jeg kun skulle betale moms af de tjente 500.000 kr, altså 100.000 kr, men selvfølgelig også indberette momsen af købet i udlandet, og trække dem fra som udgift. Håber der er noget som kan give mig et svar, da tallene kører rundt i hovedet på mig :-)

mvh

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke af med moms i forbindelse med købet i udlandet - og du har heller ikke moms at fratrække når vi taler varer til videresalg og du er moms og importørregistreret. Da du derved ikke betaler moms, har du naturligvis ikke en moms at trække fra på købet men kun statistisk opgørelse. Du opgiver importmoms under salgsmoms og samme beløb - 25% af værdien som købsmoms og angiver begge dele læs linket her: MOMS PÅ IMPORT 

Når du sælger for 1.250.000 kr inkl. moms ja så er momsen jo 250.000 kr af dette og den opkræver du jo fra kunden og skal betale ind til moms - Moms har intet med dine udgifter eller indtægter at gøre når du tænker resultat og skat - betaler du moms og det fremgår så er det købsmoms og den fratrækkes al din salgsmoms og det er så den moms du betaler og ingen af delene er med i dit resultat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)