Hey Aminoer Selv har jeg fået min side om gratis budget op og ligge nr. 1-2 på søgeordet 'gratis budget', hvilket måske ikke er så underligt. Den startede dog med at ligge på side 2, og er lige så stille rykket opad. Desuden er næsten alle besøgende hentet fra søgninger. Der er dog kun tale om 10-15 besøgende om dagen. Det jeg egentlig tænker mest på, er om TID virkelig spiller så stor en faktor mht. oprykning i Googles resultater? Bliver ens side automatisk mere trusted, jo længere den har været online? Også selvom man nødvendigvis ikke tilføjer særlig meget nyt indhold? Og så undrer det mig også hvordan nogle folk er i stand til at sparke deres sider helt i top på nul komma fem. Skal man tro på dette, og kan der være tale om "købt" linkbuilding af en mere eller mindre god kvalitet? |
Thomas Løwe Hansen:Selv har jeg fået min side om gratis budget op og ligge nr. 1-2 på søgeordet 'gratis budget', hvilket måske ikke er så underligt. Den startede dog med at ligge på side 2, og er lige så stille rykket opad.
Nu er det også begrænset, hvor stor konkurrence, der er på søgetermen "gratis budget". Det er måske heller ikke så mærkeligt, at der ikke er flere der optimerer deres side mod "gratis budget", når søgetermen kun har ca. 22 søgninger om måneden ifølge Google.
Thomas Løwe Hansen:Det jeg egentlig tænker mest på, er om TID virkelig spiller så stor en faktor mht. oprykning i Googles resultater? Bliver ens side automatisk mere trusted, jo længere den har været online? Også selvom man nødvendigvis ikke tilføjer særlig meget nyt indhold?
Ja, alder på et domæne spiller også ind. Om det har en STOR faktor, skal jeg ikke kunne svare på, men det er vist én ud af de ca. 200 faktorer, som man mener Google vurderer en side på.
Jeg kan godt forestille mig, at en side får noget "trust" af Google, hvis den har eksisteret i 5-10 år og har fået indgående links løbende. Nyt og opdateret indhold spiller jo også en faktor, når Google skal vurdere din side, men om det spiller ind, om du får "trust" af Google, ved jeg ikke.
Thomas Løwe Hansen:Og så undrer det mig også hvordan nogle folk er i stand til at sparke deres sider helt i top på nul komma fem. Skal man tro på dette, og kan der være tale om "købt" linkbuilding af en mere eller mindre god kvalitet?
Massiv linkbuilding er svaret, men siderne beholder ofte (ikke altid) kun placeringerne i Google i kort tid, før de får smæk. Prøv og lav en søgning på "Nike Free Run". Der kommer rigtig mange udenlandske "scam" sider frem, der kun har eksisteret i dage/uger. Når de bliver ramt laver de bare nogle nye sider, der får lov til at leve i kort tid.
Kigger du på deres linkprofil har de ofte 10-60.000 indgående links, selv om siden kun har eksisteret i dage/uger.