Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mirakel-SEO, der sparker sider op på #1 på FÅ DAGE - hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg er efterhånden begyndt at blive ganske forundret over hvordan nogle folk kan sparke sider med ganske svære keywords helt i top af Google og tjene gode mønter på dette - det lyder simpelthen så fantastisk let når det bliver beskrevet hvordan de gør - lidt optimering på diverse sider og undersider, rich snippets, link Building og keyword optimering, og BUM, så ligger siden nr. 1.

Selv har jeg fået min side om gratis budget op og ligge nr. 1-2 på søgeordet 'gratis budget', hvilket måske ikke er så underligt. Den startede dog med at ligge på side 2, og er lige så stille rykket opad. Desuden er næsten alle besøgende hentet fra søgninger. Der er dog kun tale om 10-15 besøgende om dagen.

Det jeg egentlig tænker mest på, er om TID virkelig spiller så stor en faktor mht. oprykning i Googles resultater? Bliver ens side automatisk mere trusted, jo længere den har været online? Også selvom man nødvendigvis ikke tilføjer særlig meget nyt indhold?

Og så undrer det mig også hvordan nogle folk er i stand til at sparke deres sider helt i top på nul komma fem. Skal man tro på dette, og kan der være tale om "købt" linkbuilding af en mere eller mindre god kvalitet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Løwe Hansen:

Selv har jeg fået min side om gratis budget op og ligge nr. 1-2 på søgeordet 'gratis budget', hvilket måske ikke er så underligt. Den startede dog med at ligge på side 2, og er lige så stille rykket opad.

Nu er det også begrænset, hvor stor konkurrence, der er på søgetermen "gratis budget". Det er måske heller ikke så mærkeligt, at der ikke er flere der optimerer deres side mod "gratis budget", når søgetermen kun har ca. 22 søgninger om måneden ifølge Google.

Thomas Løwe Hansen:

Det jeg egentlig tænker mest på, er om TID virkelig spiller så stor en faktor mht. oprykning i Googles resultater? Bliver ens side automatisk mere trusted, jo længere den har været online? Også selvom man nødvendigvis ikke tilføjer særlig meget nyt indhold?

Ja, alder på et domæne spiller også ind. Om det har en STOR faktor, skal jeg ikke kunne svare på, men det er vist én ud af de ca. 200 faktorer, som man mener Google vurderer en side på. 

Jeg kan godt forestille mig, at en side får noget "trust" af Google, hvis den har eksisteret i 5-10 år og har fået indgående links løbende. Nyt og opdateret indhold spiller jo også en faktor, når Google skal vurdere din side, men om det spiller ind, om du får "trust" af Google, ved jeg ikke. 

Thomas Løwe Hansen:

Og så undrer det mig også hvordan nogle folk er i stand til at sparke deres sider helt i top på nul komma fem. Skal man tro på dette, og kan der være tale om "købt" linkbuilding af en mere eller mindre god kvalitet?

Massiv linkbuilding er svaret, men siderne beholder ofte (ikke altid) kun placeringerne i Google i kort tid, før de får smæk. Prøv og lav en søgning på "Nike Free Run". Der kommer rigtig mange udenlandske "scam" sider frem, der kun har eksisteret i dage/uger. Når de bliver ramt laver de bare nogle nye sider, der får lov til at leve i kort tid.

Kigger du på deres linkprofil har de ofte 10-60.000 indgående links, selv om siden kun har eksisteret i dage/uger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 03:01

Hej Jan

Tak fordi du tog dig tid til at give et uddybende svar på min undren! :)

Mht. min side om 'gratis budget', så har jeg egentlig også mere eller mindre lagt projektet i graven, det var egentlig mest et "learning by doing" projekt fra min side af, og jeg er nu rykket videre mod andre projekter. Ifølge mit Søgeordsværktøj så har 'gratis budget' altså 880 lokale søgninger månedligt?

Det er egentlig ret interessant det du nævner med linkbuilding, nu har jeg lige lavet en søgning på 'Nike Free Run', og ganske rigtigt så vælter det frem med nye sider, der redirecter fra et dansk domæne til en større side på et andet sprog, eller blot består af 100 % plat og svindel - hvilket de nok alle sammen gør, da det sikkert er virksomheder med base i bl.a. Kina der står bag.

Men det vil med andre ord sige, at linkbuilding i en fantastisk kvalitet vil kunne få ens side til at rende opad i søgeresultaterne, hvis denne i forvejen er SEO optimeret efter bedste evne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svarer fra min mobil nu, men vedrørende de 880 søgninger om måneden, så skyldes det, at du har sat værktøjet til bred søgning. Det vil sige, hvis nu nogen søger efter "hvordan laver jeg gratis budget" etc., så tæller det også med. Hvis du sætter værtøjet til eksakt match, så viser det, hvor mange der går ind på Google og søger præcist efter "gratis budget" om måneden.

Vedrørende linkbuildingen, så skal det laves på en naturlig måde, hvis du vil overleve i Google langsigtet også.

Hvis en side har eksisteret i 1 år og har fået 23 indgående links, men pludselig går siden 10.000 indgående links over et par dage, det ser sku lidt unormalt ud, og det er heller ikke svært for Google at spotte.

Forsøg at få links løbende på en naturlig måde. Forsøg også at få links alle mulige steder fra, så det ikke kun er forum-signaturer eller blogkommentarer.

Søg efter 100 eller 20 måder at lave linkbuilding på eller lignende, så får du noget inspiration.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 03:32

Hej Jan

Mange tak for dine input, jeg var ikke klar over at de 880 søgninger var spredte resultater - jeg er lige blevet klogere, og tak for det :)

Jeg har godt læst artikler fra folk der har prøvet urene metoder af på linkbuilding, og det ser rigtigt nok ikke ud til at det er holdbart i længden.

Jeg vil begynde at Google noget linkbuilding, tak for inspirationen!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:39

Alder spiller ind i højgrad søg på ordet Reersø og se den der ligger nr 1 den er lavet oldschool og indeholder alt fra døde links til tabeller men domænet er et af de første der blev registreret i DK og det er ikke til at skubbe af pinden. Frontpage page udviklet tror jeg også den er

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:46

Hej Thomas.

Som Mikkel Demib Svendsen så smukt udtrykte det "content is not king - links are! content is just the link´s bitch" så altså link link link om det så er købte links eller hjemmelavet det er sgu nok et fedt det er vel kvaliteten der er afgørende syntes personligt filmen knækker når man vil købe danske link men de findes selvfølgelig 

Google elsker at køre skræmme kampagner om hvor hårdt de slår ned på købte links og black hat SEO generelt og ja der ryger da en stor fisk i nettet i ny og næ men stadig vil du lave affiliate og tjene penge vil jeg mene det er vejen frem jeg køber ikke ret meget af hvad Matt cutts siger

alder vil jeg tror også er en faktor der spiller ind har set rigtig mange der lader domænet være aktivt i +6mdr før de begynder på noget det skulle gøre det svære for google at lugte lunten i forhold til købt link building 

så hvis du vil i gang med et nyt projekt ville jeg anbefale et internationalt og finde inspiration og hjælp her   der findes også mange fede tools til at lave link men det er nok lidt for sort til at snakke om her Smile

PS. jeg har aldrig selv udført noget af overstående men jeg følger flere sites der benytter sig af metoder der i følge big G ikke virker og er meget "farlige" 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 00:24

Vincent:

Alder spiller ind i højgrad søg på ordet Reersø og se den der ligger nr 1 den er lavet oldschool og indeholder alt fra døde links til tabeller men domænet er et af de første der blev registreret i DK og det er ikke til at skubbe af pinden. Frontpage page udviklet tror jeg også den er

Hej Vincent

Det trøster mig på en måde lidt, og så alligevel ikke, alder af en side kan jeg godt forstå spiller en rolle, men det er ærgerligt, da det ofte vil tage pusten fra en ellers god webdesigner, da mange af de ældre sider i mine øjne virker forfaldne og misligholdte. Men jeg ville da også synes det var rart, hvis det var mig der sad med en hjemmeside som har eksisteret i 5 år og kostet mange timers arbejde, og denne ikke med det samme ville kunne væltes af pinden fordi en ny iværksætter lige vil spille med musklerne et par uger :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 00:29

Hej Jonas

Jeg har et lidt ambivalent forhold til denne form for SEO, da jeg ikke synes det er ærligt - jeg ønsker ikke at tjene penge på kort sigt, især ikke på denne måde, så vil jeg hellere gøre en forskel på længere sigt, og dygtiggøre mig på ærlig vis. Ikke for at pudse min egen glorie, men i mine øjne er det lidt som at spille mod folk der ikke kan klare sig uden at udstyre spillet med aimbot og wallhack ;-)

Iøvrigt har jeg været inde og kigge lidt - en fyr tilbyder en applikation, der kan klikke på dine sider i Googles søgeresultater, og denne kan køre 24/7. Denne gut har en idé om at Google ranker ens side efter hvor mange klik der kommer via søgeresultaterne, og derfor går applikationens funktion egentlig blot ud på at levere alle disse klik via en anonym proxy.

Det er en anelse for "fishy" til at jeg overhovedet vil bevæge mig ud i det :) Men ellers tak for dit indspark! 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 00:47

helt i orden min overbevisning er at alle de store SEOer bruger ting der som min ligger lige på grænsen de snakker bare ikke åbenlyst om det, det syntes jeg i hvert fald mange af deres blogs og g+ sider bære præg af.... men har du tænkt dig at begynde at skrive 1000 unikke link tekster så vil jeg bare sige held og lykke en af dine affiliates skal da nok begynde at ranke om et par år

også er det ikke mirakel seo der sparker sider op på #1 som du efterlyste efter min mening

du kan ikke modtage PB ellers ville jeg gerne have haft en god lukket snak om affiliates da jeg selv mangler en at sparre med, men hvis du kun går med hvide kasketter er det vel også godt det samme

ved ikke om du kender riisagers link katalog men det er da et sted at starte den manuelle link building men om den så er whitie nok det må du jo afgøre http://www.semoblog.com/tilfoej-link 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)