Det virker i dette tilfælde som at trådstarter har gjort en del forarbejde. Og ja du har helt ret i at programmøren i starten og gennem projektet laver hele arbejdet med at programmere, det jo det programmøren er der for. Der er så mange andre ting der skal håndteres igennem et projekt som programmøren ikke laver og ikke har forstand på. Ja jeg tror godt folk forstår at det kan være svært at programmere, det viker bare som om at en del programmører ikke forstår hvor meget det kræver at opbygge og drive en virksomhed. For at komme tilbage til trådstarter.... Er der lavet en vækstplan i forhold til markeder dvs. national/international?
Tim J: Jeg har intet imod at man spørger ind til hvad projektet handler om og at give gode råd, som det første svar på tråden gør Mit svar er baseret på Jonas33´s indlæg, jeg synes det er en kedelig og indsnævret tankegang og at projektstarter fortjener en chance for at kunne præsentere sit projekt.
Jamen Michael, du skriver, at du er træt af "skal ha'"-tankegangen. Men det er jo præcis samme tankegang du ser hos idémanden/iværksætteren, som vil have gratis, eller billig (eller risikovillig) arbejdskraft, og ofte uden at afsløre noget som helst om grundlaget for samarbejdet.
Jeg mener, som du, at det er helt fint at søge samrbejde her på Amino. Men man må da som minimum starte med at byde ind med hvad man selv har, før man kan forvente, at andre smider tid i projektet. Gode idéer hænger lavt på træerne herinde.
Tim J: På det grundlag er det vel selv op til "programmørene" at svare på indlægget og spørge ind til projektet. Det er måske bare mig som vælger at tilgå sådanne tråde med en positiv tankegang og tænke at idemand nok også lægger en hel del arbejde og ressourcer i det og ikke bare leder efter billig eller gratis arbejdskraft men rent faktisk en samarbejdspartner. Igen mit svar var baseret på Jonas33´s indlæg. Jeg kan kun forholde mig positivt til trådstarter, det godt og friskt at komme med oplæg. Man kan jo ikke være verdensmester til alting og jeg ved ikke hvor mange oplæg trådstarter har lavet, men et eller andet sted skal man jo starte.
Yep Michael - det virker lidt underligt at du har 7 indlæg - de 6 af dem er i denne tråd i nærmest forsvar af trådstarter? Eller måske jeg umiddelbart misforstår?
Tom: Det helt rigtig at jeg kun har 7 indlæg, jeg har læst rigtig mange indlæg hvor initiativtagere hurtigt bliver sablet ned af "programmører" der tror at de er verdens centrum. Det er helt rigtig et forsvar af trådstarter, Og som jeg skriver er jeg enig med Tim J om at der godt kan komme lidt mere kød på oplægget men at et eller andet sted skal man jo starte. Jeg har med vilje undladt at skrive indlæg før da jeg vidste dette ville ske, men på et eller andet tidspunkt skal man jo kaste sig ud foran løverne hvis man gerne vil forsvare andre. Har du intet kontruktivt at byde ind med andet end at du kan regne, behøver du ikke at svare tilbage (ikke ment negativt). Og igen thumbs op til trådstarter for i det mindste at formulere et oplæg, jeg er glad for dit initiativ. og undskylder mange gange da det virker som at din tråd er blevet overtaget.
Som Michael nævner er dette et iværksætter projekt, og der er meget mere en bare programmeringen der skal ses til, programmøren skal vel også have at vide hvad han skal programmøre.
Jeg tilbyder jo heller ikke at han skal lave det hele, men at vi skal være sammen om projektet.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor der er så mange inde i denne iværksætter debat når i alligevel ikke ville være med til at starte en nyt projekt, jeg har selv brugt enormt meget tid på, layout, projektplan, forretningsplan osv. så i skal ikke tro at det er programmøren der laver alt arbejdet.
Men ville lige slutte tråden her, og sige at jeg har fået styr på programmørerne, med en som også brænder får iværksætter livet.
Og lige et stort tak til Michael for at forstå, og være med til at forklare jer andre hvor meget der ligger bag et nyt projekt.
Vi ved skam godt hvor meget andet arbejde der er bag et projekt, men lad os vende den om og sige at det nu er programmøren der nu starter et projekt - Vi får ikke SEO, Marketing, projektleder, lokaler, sociale medier o.s.v. gratis fordi vi tilbyder programmeringen - medmindre vi smider alle kort på bordet og får en anden til at brænde for projektet på samme måde som vi gør - Bare lige en afsluttende kommentar :-)
Til trådstarter: Godt at du har fundet en programmør til dit projekt, super at du tager initiativ, og på vegne af os alle sammen beklager jeg hvis vi har kommet til at "angribe" dig, tror bare vi er ved at være trætte af de der typiske "Jeg har ideen, du laver arbejdet" indlæg som vi dagligt ser (ikke kun på Amino). Held og lykke med projektet!