Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er et domæne værd?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og udvikler et nyt produkt/koncept og ville gerne satse på kunder i danmark og udlandet. Jeg har .dk og .eu domænet. Men jeg har taget mig selv i når jeg skal tjekke min egen hjemmeside kommer jeg til at skrive .com fordi det er så udbredt og naturligt. Og da jeg har store planer med domænet kontaktede jeg lige ham der ejer .com domænet. Han ville have 10.000 dollars. Jeg bød ham 2500 dollar, men han takkede nej. Jeg tror jeg har ramt ham på en god dag og jeg har overbevist ham om at domænet ikke er så meget værd. Fordi domænet er ret kendt i usa. Og jeg fortalte ham ikke en sjæl kender det i europa. Og han er villig til at overveje en pris under 10.000 dolllar nu. Men i thorborgs bog stod der at et domæne var 1000-2000 dollar værd hvis det var godt. Hvor langt synes i jeg skal gå og hvad er rimeligt at byde for et godt domæne? Håber der er nogen som vil hjælpe....for jeg gad godt få fingerne i det domæne. Er lidt bange for hvis produktet bliver en succes og han måske kræver endnu flere penge nu når han ved hvad det skal bruges til.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:12

Et domæne er vel præcis det værd som konkurrenten vil give for det, for at du ikke får fingerer i det, eller præcis det du kan tjene ekstra ved at eje det domæne i stedet for ikke at eje det.

Min personlige mening er at de færreste domæner er værd at betale penge for til eksisterende ejere (domæmepirater) medmindre de er 100% nødvendige for et projekt (dvs at man har navngivet og varemærkeregistreret projektet og lavet salgsmaterialer, før man har undersøgt om domænet er ledigt), eller man har pengene i overskud og kan vurdere rimelig faktuelt at man kan tjene pengene ind igen ved netop at eje det domæne.

Du kan udskifte dine andre domæner (både .dk og .eu) og projekt til et andet navn pænt mange gange for 2500$ (et nyt domæne koster i snit et par 100 kroner at registrere, så du kan registrere ca 68 andre domæner for det beløb). Så medmindre det er bydende nødvendigt eller at du ikke mener de penge kan bruges mere fornuftigt i dit nye projekt, så ville jeg bide stoltheden i mig og gå på jagt efter et nyt navn.

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:25

Hej Oscar

Tak for svaret. Jeg må sige at navnet er både registreret som varemærke og jeg kunne fra starten have valgt at udvilke et produkt i et andet navn. Men det ville aldrig have været det samme. Da navnet har en specielt betydning og kan være en af de ting der vil give brandet en ekstra værdi. For mit nye produkt. Der ligger mange kr. bag udviklingen og emballagen er allerede trykt. Så et navn-skifte kan desværre ikke komme på tale. Kun at holde mig til .eu domænet eller finde på et andet domæne f.eks. buyxxxx.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:38

Altså, jeg ved at da Freeway koncernen (folkene bag dating.dk) skulle udvide til dating.co.uk betalte de 1 million kr, bare for domænet.
Så hvis du virkelig tror på dit projekt er 10.000 dollars jo ikke meget, men om ikke ud kan få ham ned på 6-7 stykker, hvis du er god nok til at handle..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)