Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En "god ide" skal deles eller?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´s

Jeg har bare et simpelt spørgsmål som jeg håbede folk kunne give noget feedback på.

Det er sådan at jeg igennem længere tid har gået rundt med en ide til en app som skal gøre det nemmere at skabe kontakt imellem b2c.. Grundlæggende handler det om markedsføring fra virksomhed til kunde, ud fra en række informationer som virksomheden modtager omkring kundens behov.

Derudover skal der være en række features som giver virksomheden mulighed for at afdække et behov direkte via appen og præsis når kunden har et konkret behov.

Det er sådan at mine spidskompetencer ikke ligger indenfor app udvikling, men derimod design, 3d osv osv osv. Jeg kunne vildt godt tænke mig at finde nogen at teame op med omkring min ide for at finde ud af om det overhovedet kan lade sig gøre. Men igen må det jo også gerne være nogle personer som evt. er interesseret i at gå i krig med det "Såfremt de/du selv lyder som en god ide"

Men grundlæggende handler det ligeså meget om det der med at man har en god ide (synes jeg selv) Men hvad nu hvis jeg ligger den ud og der så bare en anden der siger haps... Den snupper jeg....

Lige nu sidder jeg med denne ide, jeg kan designe den, men kan ikke kode den og jeg er ved at blive sindssyg over jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre...

Er der nogen som har nogle gode erfaringer med dette og er det på f.eks. på amino man søger nogen som kunne være med til at fylde de mangle kasser ud?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:22

efter min mening skal man ikke bare lægge sin ide ud. har selv prøvet at se om jeg kunne skaffe kontakt til programører det gik også fint men er ikke kommet videre i det og det er nu nogle år side står stadig fast tror det er svært bare at finde en partner der hopper ind i det uden at vide hvad de lige som går ind til det er det jeg mer eller mindre har fundet ud af efter hånden så mine ideer må vente til den rette kommer forbi men tror næppe nogle sinde personen gør min ide er ikke billig og har ingen penge til den så tror det er svært desværre men helt og lykke med det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Har lavet en del APP til forskellig brug mod betaling naturligvis.
Skulle jeg begynde at "stjæle" folks ideer ville jeg ikke have mange kunder efter 14 dage.

Selv tror jeg på at det ikke er ideen der gør den store forskel og lige meget hvor god din ide er, ja så er der nok også andre der sidder med de tanker.
Dem som gør forskellen er de få som sidder med ideen og rent faktisk gør noget ved det.
Ud over at de gør noget ved det har de en enorm tro på ideen og vil arbejde så længe det skulle være for at få andre til at se ideen (når app'en er færdig altså) 

Derudover er de fantastisk til at finde mennesker som ved alt om de områder som de ikke selv ved noget om, fordi tiden så bare går med det.
Et eksempel: Meanikkernen vil starte værksted men mangler værksteddet, han begynder så selv at bygge det.
3 år efter er han færdig, kender alle regler om hvordan man bygger værksted men har ikke lavet en eneste bil.

Et andet lidt mere tæt på eksempel:
Er du nogensinde kommet ned i byen, gået og kigget rundt og lige foran dig lå den ide som du havde for 3 år siden?
Hvorefter du tænker..... pokkers de har "stjålet" min ide.

Nej, ideen er ikke stjålet, de havde bare den samme, fandt nogle mennesker som kunne hjælpe dem, bevarede troen og overhørte alle der der sagde at det aldrig ville gå.

Ved ikke om det giver mening men sådan ser jeg det :) 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:00

Martin Egesø:
Er der nogen som har nogle gode erfaringer med dette og er det på f.eks. på amino man søger nogen som kunne være med til at fylde de mangle kasser ud?

Hej Martin,

Jeg har ingen erfaring med det, men derfor kan jeg da godt give nogle råd. De succesfulde iværksættere mener, at man skal være åben og fortælle om sin idé. Dette er også min holdning. Du kan prøve at søge her inde på Amino efter en partner, der kan kode samt brænder for projektet. Det er jo sjovere at være sammen med en fighter. Alternativt kan du selv betale eller få en investor ind til at finansiere app udviklingen.

Held og lykke med idéen.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)