Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp kender du til biler?????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg fik et spørgsmål idag om det kan være rigtig han har købt en ny kia rio helt for ny har ca kørt 4400 på den nu og har har tjekket oil men ligner den dårligt nok har rørt halvdelen kan det passe og hvor meget kan man ca kører på en bil før der skal oil på håber nogen som kan hjælpe

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 19:34

??? En ny bil skulle helst ikke bruge olie!!

Hvis oliestanden er ved maks når bilen står vandret og er kold, eller næsten kold, så er det fint. Hvis der forsvinder olie så skal du afsted til værkstedet.

Nye biler køre med meget lange service intervaller på olieskift, men mange anbefaler at skifte olien efter 5-10000 km for at få fjernet de urenhedder der kommer fra en motor der bliver kørt ind.

Teddy 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 19:58

Hej Lars,

Jeg har også en Kia Rio som jeg købte sidste år. Den har gået 26.000km og har ikke fået påfyldt olie udover det obligatoriske olieskift for at opretholde garantien. Den forbruger intet olie.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:10

Hvor ved han fra den bruger olie??

Hvis man ikke har tjekket når bilen er helt kold ogstår samme sted kan det svinge en del på målepinden.

Teoretisk kan en ny bil godt snuppe en smule olie indtil stempelringene er slidt til, men det er ikke noget man vil opdage.

Teddy 

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:14

hej det lyder super det vil jeg sige  til ham.. hans har kun kørt 4500 og han tjekket oil pinden når den var helt kold og den skal jo som sagt til service næste år eller ved 15.000 mener jeg :D så men tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)