Jeg er igang med at starte en virksomhed, der skal sælge serviceydelser til gymnasieelever. I den forbindelse har jeg fundet nogle "repræsentanter", til min virksomhed, rundt omkring på de danske gymnasier. Disse repræsentanter skal hjælpe mig med, at få afsat mine ydelser til deres medstuderende. Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg aflønne disse repræsentanter på lovlig vis? De skal lave for lidt arbejde til, at det vil kunne betale sig at ansatte dem, og de skal provisionslønnes efter deres indsats. Jeg håber, at i kan hjælpe mig :) |
Jeg vil mene de i princip bør ansættes, hvilket vel ikke kræver det store arbejde - via letløn i skat.dk og er gratis - eller billigt via danløn - mere for din egen sikkerhed, men det er måske småpenge
Problemet er hvis skat mener de var ansatte og du så ikke har tilbageholdt skat og de ikke har betalt deres B skat, så kan du hænge på den
Ellers må du gå i e.indkomst og der skal du oprette dem med deres CPR og indberette f.eks en gang om måneden eller hvor ofte du betaler - som bidragspligtig B indkomst gruppe 05 mener jeg stadigt den hedder. Så har du i alle fald overholdt indberetningspligten
vh