Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg snyde i skat, med skattely?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Crone:
"gud hvor er du usaglig og småt begavet Peter" - Ja. Og - hvad faen vil I gøre ved det?

Get over yourself! Big Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Da jeg læste overskriften var jeg sikker på at der var tale om en joke... Det var der så ikke!

Men i forhold til indlæggets grundlæggende problemstilling, så ser jeg da flere løsningsmuligheder hvor det stadig er muligt at beholde SU'en:

1. Lav noget arbejde i virksomheden ved siden af udviklingsprojektet så VSO kan benyttes.
2. Modtag pengene som et lån.
3. Lad et familiemedlem være ejer af virksomheden.
4. Lev af din SU alene. Grænsen for hvor meget man må tjene ligger så vidt jeg husker på omkring 120.000,- om året, så du burde godt kunne modtage de 80.000.- uden at det går ud over din SU.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skattely:
Hvordan kan jeg modtage disse penge uden det påvirker min su???

Der behøver jo ikke at være nogen skatteproblematik eller snyden med skat. Dem som vil smide kapital efter dig gør dett formentligt ikke på grund af dine blå øjne. Så hvis der reelt er tale om at en række personer låner dig 80.000 kr. så er det kun regnskabets balance poster som påvirkes.

Hvis du så bruger 80.000 kr til at udvikle er det jo en omkostning og udløser dermed ingen SKAT.  Der er som sådan så heller ingen grund til at bruge VSO. Hvis (eller når) dit produkt begynder at give overskud - så kan du vælge at anvende VSO. Der har har du så også indtjeningen  til at betale den foreløbige SKAT med.

Drop alle dine tanker om skattely mv. Din problemstilling er jo ganske enkel  og med den snyder du ingen.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59

jeg tror helst trådstarter vi ha pengene som andet end lån, selv om jeg er enig I at det er en løsning

Jeg tror også at problemet kan være at pengene enten til dels skal gå til løn til trådstarter og det vil jo ikke påvirke resultatet negativt eller - at de skal deles måske over flere år - hvilket i så fald skal overvejes i sponsor/investor aftalen og evt. del betales.

Hvis pengene kommer i år og alle bruges på omkostninger og ingen går i lommen på trådstarter så er alt jo fjong - så er der lige så mange penge ud som ind og 0 skat uanset firma eller ej

Som nævnt ved jeg en del sponsorater eller investering kan ske, ved at man får garanteret pengene, men først får dem udløst på det tidspunkt de skal bruges externt - og derved undgås skat

Et problem er bare ofte, at giveren gerne vil kunne fradrage pengene, og er det et lån, som bare tabes, så er det vel problematisk at trække noget fra i skat men der er jo en række muligheder som nok sponsor burde være først til at kunne se på. 

anyway - ja der er ingen ide i at tale skattely eller skjule pengene for skat ved hurtigt ind og ud fra konto. Både for trådstarter og sponsor er det vigtigt at der ikke er noget som helst andet end rene linjer, og det kan løses, som vist i de mange forslag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 18:28

til folk der finder overskriften på tråden ufattelig dum vil jeg lige sige den er blevet ændret måske af en admin ? den var knap så dum fra starten af men nu passer den da bedre til de verbale overfald der er rettet mod trådstarter Big Smile 

helt enig i at det lyder som om trådstarter har overvejet nogle mindre heldige metoder til at få løst problemet men derfor endnu mere grund til at lede ham tilbage på den rigtige vej i en god og høflig tone 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:49

jonas33:
den var knap så dum fra starten af men nu passer den da bedre til de verbale overfald der er rettet mod trådstarter Big Smile 

Den hed vist "Skattely" til at starte med og du kan se under trådstarters første indlæg at Internexus rettede overskriften.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)