Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trafik måling

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle Amino brugere der har haft behov for at lave trafikmåling for en stak servere.

Findes der nogle gode løsninger som kan anbefales? Må gerne være en SNMP løsning fra switchenes måling, men også gerne en firewall løsning.

Mvh Jacob

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:12
Hvilke data har du behov for? Hvis du skal have en simpel løsning via SNMP kan jeg varmt anbefale at tage et kig på MRTG som eventuelt kan kombineres med MRTG Total eller MRTG Totalizer. Alternativt kan man nemt selv lave scripts til at behandle MRTG's logfiler.
Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 14:16

Har brugt MRTG. Men kunne være smart hvis man kunne måle på IP-adresser. Ville give det lidt bedre billed.

Mvh Jacob

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:33

Prøv og kig lidt på ZABBIX :)

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 15:47

Findes der ingen box, der kan måle pr. IP?

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 21:08

Det er lidt an på hvad du måle...

Vil du bare logge ip'erne eller vil du også måle trafikken, og derefter se hvad der er udenlandsk og indenlandsk?

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Tilmeldt 24. Jan 07
Skrevet kl. 14:29

Vil meget gerne kunne lave statistik over trafikken pr. IP adresse i mit subnet. Gerne en opgørelse med ind- og udgående trafik.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 15:13

Okay, så kan du gøre det på følgende måder:

Den nemme:

Kontakt ebisu.dk, de lever af den slags, skriv evt. til mig, så kan jeg punke dem lidt i pris.

Gør det selv:

Køb en maskine, og installere et program der kan logge alle pakker der kommer ind på et af dine netkort. Sæt et kabel fra netkortet til den switch, hvor din indgående linie går ind. Sæt din switch op til at port-mirror på porten, hvor din ip-logger maskine sidder, og den skal mirror den indgående port fra din ISP.

Skaf en liste fra din ISP, som fortæller dig, hvad de basere deres trafik på, altså hvad der er indenlandsk og udenlandsk.

Derefter kører du dine logs igennem, som har logget dest. ip, source ip, trafik sendt, og kør det op imod listen du har fra din ISP, og voila, du har en fin statistik over det.

Men det kræver lidt arbejde.

Ebisu tager ca 100-150 kr. pr. mbit trafik de skal parse, og kører på samme metode som jeg lige omtalte. Og så tager de også noget for inst. af software på maskinen. Du kan evt. købe en prekonfigureret af dem.

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 18:33

http://projects.celuloza.ro/bwstat/home.php

Kig på den der ? 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)