Hej Amino. Jeg er overbevist om at jeg skal være selvstændig/iværksætter. I det mener jeg at jeg vil starte mit eget virksomhed. Jeg har dog nogle spørgsmål da jeg af min alder ikke har så meget baggrundsviden omkring det ''at starte en virksomhed''. Jeg skal efter ferien på IBC og vil da forhåbentlig nok blive klogere på det.
Jeg vil gerne vide hvor mange penge der egentlig skal til, bare sådan cirka, for at starte en virksomhed, som f.eks. en webshop, noget agentur eller måske bare en portal.
Er godt klar over at det er vidt forskelligt, men bare så jeg har et nogenlunde overblik. Et mål jeg kan se frem til. :-)
Hvis du selv kan programmere en webshop/portal fra bunden eller hvis du kan bruge et CMS, så koster det i teorien ikke mere end dine hosting udgifter. Hvis du ikke har tiden til at sætte dig ind i det så koster det ikke alverden at få den lavet andet steds. F.eks. så har jeg set webshops til salg her på amino til noget som minder om 3.500 kr. Måske endda mindre.
Nu går jeg selv på IBC - og jeg kan sige at du bliver måske lidt klogere på det, men ikke noget at råbe hurra for :)
Men hvad koster det så at starte op? Det mener jeg slet ikke at man kan komme med en estimering på - fra 100 kroner, og op til millioner vil jeg næsten våge at påstå.
Men hvis du selv kan lidt med noget kode og/eller design - så er du allerede kommet rigtigt langt. Så er det jo "kun" varerne som koster - i tilfælde af at du vælger en webshop. Men varerne kan jo være alt fra papirshatte, til privatfly, så det er igen meget meget svært at sige.
Men m.h.t. udgifterne, så prøv at læse om dropshipping - det er ikke en perfekt universal løsning, men du sparer udgifterne til et varelager. Andre fordele og ulemper kan du løse om ved at søge her inde.
Hvis vi taler om at du skal leve af det - så regn med et beløb på den gode side af 100.000 kr hvis du skal ha bygget en forretning op og klare ½ til 1 år uden indtægt - ja måske i virkeligheden snarere 200.000 kr
Hvis det er for at ha noget ved siden af et arbejde, kan det gøres for klart mindre - men med mindre du har en geni streg at byde på og du skal leve af det full time, så taler vi minimum 100.000 og snarere en del mere
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER