Hej! :-)
Det lyd som en meget fornuftig aftale for mig. Og eftersom jeg vidst, at mit projekt ville kunne klare det, havde jeg intet at frygte. Jeg var rigtig glad for aftalen og gik direkte i gang med projektet og aftalerne med de forskellige parter i forbindelse med min idé.
Jeg ville ikke handle letsindigt og færdigøre mit projekt med det samme, bare fordi jeg har fik tilført en investor ind over det. Jeg vil tværtimod gerne gøre det bedre, større en forventet og forstillet. Men eftersom tiden gik, begyndt hun nemlig at blive mere og mere utålmodig omkring det. Jeg fik flere e-mails fra hende, hvoraf hun bad om nogle opdates med projektet. Og til sidst kunne jeg mærke at det begyndt at irritere mig. Jeg sendt hende derfor ærlig e-mail om at hun måske skulle have lidt tålmodighed for jeg arbejder på det i forhåbninger om at gøre det bedre, end aftalt. Intet jeg kunne gøre, eftersom det var hendes beslutning, som jeg valgt at respektere Jeg bad hende om noget tid, før jeg kunne betale pengene tilbage, hvoraf jeg også skulle anskaffe dem i første omgang Det sagde hun ja for. Jeg gik direkte ind på forskellige sider, såsom DBA, Ebay osv, hvoraf jeg vil sælge noget af de udstyr, jeg fik købt for de 15000 Kr som hun fik tilført til mit projekt. Nu var jeg så blevet opmærksom på at de udstyr kun vil indbringe mig 7500 Kr tilbage pga. værdifald/brugtevare osv. Jeg fik så sendt hende en e-mail, hvoraf jeg fik fortalt hende, at udstyret kunne vil indbringe mig 50% tilbage af det beløb hun fik tilført i mit projekt. Det var hun stærkt utilfreds med og begyndt at skrive, at det var hun fuldstændig ligeglad med. Nu vil hun bare have sin penge med det samme.
Jeg måtte kæmpe imod med flere e-mails, opkalds og møder med forhåbninger om at få hende til at forstå, at jeg kun kan indbringe 50% = 7500 tilbage. I sidste ende blev det for meget og hun begyndt at have et meget uprofessionelt attitude. Jeg bestemt mig derfor for et sidste møde hvor jeg vil afslutte det hele. Jeg sagde til hende, det var umuligt for mig at anskaffe 15000 Kr tilbage. Jeg kunne kun skaffe 7500 Kr tilbage og at, det var hendes ansvar, at projektet stoppet, for det var hendes beslutning. Og jeg vil ikke ud og arbejde for de resterende 7500 Kr (50% af de 15000) eller låne dem. For det vil simpelthen ikke give mening, at jeg skal betale penge tilbage ud af min egen lommer pga. en beslutning hun træf. Hun sendt mig så en e-mail hvoraf hun truede med retten og retssag. Mit spørgsmål i dette indlæg er, hvor stærkt hun stå, såfremt vi skal i retten for det her?
Og endnu mere end ting.
Det gjorde jeg så, hvoraf jeg skrev hende en kvittering på nettet. Men den er ikke underskrevet eller noget. Så endnu engang, mit spørgsmål. Hvad gøre jeg så i den situation? Hvor stærkt står hun såfremt hun vil hive mig i retten? Skal jeg søge Jurdisk hjælp? Hvis nogen af jer derude føler, at i kan hjælpe mig hurtigt og stærkt ville jeg sætte enormt pris på det. |
Nu har jeg ikke den vilde forstand på disse situationer, men i mine øjne er det simpelt nok:
Ingen kontrakt - ingen forpligtelser! Medmindre hun har det stående, at hun til hver en tid kan trække sig ud med varsel på X antal måneder eller lignende, så er hendes penge tabt. Det er jo derfor man laver kontrakter omkring sådanne ting og det virker i mine øjne temmelig uprofessionelt af jer begge, at I ikke har indgået en kontrakt når der er penge involveret.
Som sagt, så er det min mening og altså ikke noget du kan bruge til det helt store :-)
Held og lykke!
/Piilgard