Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale skat, eller ikke?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

emcct:

Jeg synes det er grotesk at man bliver straffet på den måde! Tænk på det er os selvstændige som skal skabe jobpladser.. Og det kan vi ikke ved at vi bliver straffet.

Man burde kun betale skat når man hiver penge ud til løn, intet andet! At man vender pengene i firmaet for at styrke det burde da være i Danmarks interesse!

inden du kammer helt over, så er det jo sådan at alle virksomheder betaler skat af deres overskud. Vil du kun betale 25% (som går ned til 22% om nogle år) så skal du bruge VSO VIRKSOMHEDSORDNINGEN i linket du læser hvordan. Derved får du det som selskaber skattemæssigt, og skal kun betale 25% af den del du ikke hæver selv. Desværre er ordningen mere kompliceret, men du kan bestemme dig når året er gået, bare du har indrettet regnskabet så du kan bruge ordningen hvis du vil - regn med du kan få brug for revisor eller økonomihjælp til det, og tag det gerne allerede upfront så dit regnskab indrettes efter det

Jeg tror ikke med den snak der er om den nedsatte selskabsskat, at det lige ligger i kortene at selskabsskat helt forsvinder. Den danske ligger i øvrigt på linje med europa og mange lande uden for og kommer i de lidt lavere når den bliver 22%. Din virksomhed er jo ikke anderledes end alle andre som skal betale selskabsskat og har du ansatte, ja så går deres lån jo fra overskuddet der så bliver mindre og dermed mindre selskabsskat

Bruger du VSO og senere hæver til dig selv, så modregnes de 25% så du ikke kommer af med mere end normalt

Tal slet ikke løn i en personlig virksomhed, for der eksisterer ikke et begreb der hedder løn, kun hævninger som ikke påvirker resultatet - læs evt her om hvad man ellers betaler skat af i PERSONLIG VIRKSOMHED når det ikke hedder løn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)