inden du kammer helt over, så er det jo sådan at alle virksomheder betaler skat af deres overskud. Vil du kun betale 25% (som går ned til 22% om nogle år) så skal du bruge VSO VIRKSOMHEDSORDNINGEN i linket du læser hvordan. Derved får du det som selskaber skattemæssigt, og skal kun betale 25% af den del du ikke hæver selv. Desværre er ordningen mere kompliceret, men du kan bestemme dig når året er gået, bare du har indrettet regnskabet så du kan bruge ordningen hvis du vil - regn med du kan få brug for revisor eller økonomihjælp til det, og tag det gerne allerede upfront så dit regnskab indrettes efter det Jeg tror ikke med den snak der er om den nedsatte selskabsskat, at det lige ligger i kortene at selskabsskat helt forsvinder. Den danske ligger i øvrigt på linje med europa og mange lande uden for og kommer i de lidt lavere når den bliver 22%. Din virksomhed er jo ikke anderledes end alle andre som skal betale selskabsskat og har du ansatte, ja så går deres lån jo fra overskuddet der så bliver mindre og dermed mindre selskabsskat Bruger du VSO og senere hæver til dig selv, så modregnes de 25% så du ikke kommer af med mere end normalt Tal slet ikke løn i en personlig virksomhed, for der eksisterer ikke et begreb der hedder løn, kun hævninger som ikke påvirker resultatet - læs evt her om hvad man ellers betaler skat af i PERSONLIG VIRKSOMHED når det ikke hedder løn vh |
Skal jeg betale skat, eller ikke?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com